Největší český vyhledávač Seznam.cz chce zrychlit cestu uživatelů k nákupům. „V e-commerce se loni v Česku protočilo odhadem kolem osmdesáti miliard korun. Rozhodli jsme se proto rozšířit možnosti inzerce pro e-shopy,“ říká generální ředitel Pavel Zima. „Lidi nakupují podle tří scénářů: nechávají se inspirovat, vybírají podle představy, nebo přesně vědí, co hledají, a zajímají se, kde to koupit. Právě pro tu třetí variantu přicházíme s možností produktových inzerátů přímo na stránkách hledání,“ přibližuje novinku Zima. Pokud bude uživatel hledat třeba konkrétní jízdní kolo, vpravo se mu zobrazí nabídky různých internetových obchodů. „Pozice jsou seřazené podle klasické aukce, prakticky identické jako v Skliku. Aby to e-shop mohl používat, musí mít aktivní feed na Zboží. Spáruje si pozice ve Zboží a v Skliku a dál ovládá inzeráty,“ vysvětluje generální ředitel princip nové nabídky.
Provoz služby je zatím v beta verzi, nasazena byla minulý týden v úterý. Seznam.cz se v této fázi domluvil na spolupráci se 38 vybranými e-shopy. Do testování se zapojily třeba obchody Alza.cz, Mall.cz, Parfums.cz a další. Ostatním provozovatelům bude novinka dostupná od 15. října.
portálu Zboží. Jde o živý chat s administrátory produktové sekce. „Při zkoušce proběhlo asi pět set chatů, a co je zajímavé, nejvíc jich probíhalo v polední pauze a večer. Tedy kromě úterý, v televizi běží Ordinace a skoro žádné chaty nebyly,“ glosoval testy generální ředitel Seznamu.