Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rok 2016 má patřit mobilní reklamě

Mobilní marketing příští rok předstihne příjmy z reklamy v tisku. Podle předpovědi agentury ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts bude tržní podíl mobilního marketingu na celkových výdajích na reklamu tvořit 12,4 %, zatímco podíl reklamy v novinách bude představovat 11,9 %. Mobilní internet se stane třetím největším marketingovým médiem za televizí a internetem v počítačích. Podíl mobilního marketingu vzroste v roce 2016 o 38 % na 71 miliard dolarů, podíl reklamy v novinách klesne o 4 % na 68 miliard dolarů. Mobilní marketing bude nadále hnací silou růstu celého marketingového trhu, mezi lety 2014 a 2017 bude tvořit 83 % všech nových výdajů na reklamu.

Internetová reklama bude dále na vzestupu, ale letos poprvé se její podíl na trhu sníží z 19,8 % celkových výdajů na reklamu v roce 2014 na 19,4 % v roce 2015. ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2017 bude internetová reklama v počítačích tvořit 19,1 % celkových výdajů na reklamu. Podíl mobilního marketingu na celkových výdajích na reklamu vzroste z 5,7 % v roce 2014 na 15 % v roce 2017. Celkově bude internetová reklama v roce 2017 tvořit 34 % z celkových výdajů na reklamu, čímž se zařadí za televizní reklamu s 35,9 %.

Turbulentní změny v rozpočtech

„Mobilní technologie rapidně mění způsob, jakým spotřebitelé po celém světě žijí své životy, a narušují obchodní modely ve všech odvětvích průmyslu,“ uvedl Steve King, výkonný ředitel ZenithOptimedia. „Marketingoví specialisté a agentury se snaží držet krok se spotřebiteli, kteří začínají žít mobilním životem, a jsme tudíž svědky největších přesunů v rozpočtech na reklamu v dějinách.“

Reklama
ČEZ

Studie také předpovídá, že celkové globální výdaje na reklamu v roce 2015 vzrostou o čtyři procenta na 554 miliard dolarů.


Mobilní reklama je na vzestupu. Podle výkonného ředitele ZenithOptimedie se tím agentury snaží držet krok se spotřebiteli.

Shutterstock

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)