Mobilní marketing příští rok předstihne příjmy z reklamy v tisku. Podle předpovědi agentury ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts bude tržní podíl mobilního marketingu na celkových výdajích na reklamu tvořit 12,4 %, zatímco podíl reklamy v novinách bude představovat 11,9 %. Mobilní internet se stane třetím největším marketingovým médiem za televizí a internetem v počítačích. Podíl mobilního marketingu vzroste v roce 2016 o 38 % na 71 miliard dolarů, podíl reklamy v novinách klesne o 4 % na 68 miliard dolarů. Mobilní marketing bude nadále hnací silou růstu celého marketingového trhu, mezi lety 2014 a 2017 bude tvořit 83 % všech nových výdajů na reklamu.
Internetová reklama bude dále na vzestupu, ale letos poprvé se její podíl na trhu sníží z 19,8 % celkových výdajů na reklamu v roce 2014 na 19,4 % v roce 2015. ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2017 bude internetová reklama v počítačích tvořit 19,1 % celkových výdajů na reklamu. Podíl mobilního marketingu na celkových výdajích na reklamu vzroste z 5,7 % v roce 2014 na 15 % v roce 2017. Celkově bude internetová reklama v roce 2017 tvořit 34 % z celkových výdajů na reklamu, čímž se zařadí za televizní reklamu s 35,9 %.
Turbulentní změny v rozpočtech
„Mobilní technologie rapidně mění způsob, jakým spotřebitelé po celém světě žijí své životy, a narušují obchodní modely ve všech odvětvích průmyslu,“ uvedl Steve King, výkonný ředitel ZenithOptimedia. „Marketingoví specialisté a agentury se snaží držet krok se spotřebiteli, kteří začínají žít mobilním životem, a jsme tudíž svědky největších přesunů v rozpočtech na reklamu v dějinách.“
Studie také předpovídá, že celkové globální výdaje na reklamu v roce 2015 vzrostou o čtyři procenta na 554 miliard dolarů.
Mobilní reklama je na vzestupu. Podle výkonného ředitele ZenithOptimedie se tím agentury snaží držet krok se spotřebiteli.
Shutterstock