„Reklama? To je moje přirozená volba,“ říká kreativní ředitel Ogilvy Ian Adams

Do Evropy přijel, aby se podíval, odkud pocházeli jeho předci. Po Praze zakotvil na dva roky ve slovenském Popradu, kde si jeho přítelkyně dodělávala školu. Pak se vrátili do matičky stověžaté, kde zkusmo požádal o práci v agentuře Mark BBDO. To bylo v roce 2007. A od té doby to začalo klapat.

Grafický designér Ian Adams, rodilý Kaliforňan a pravnuk francouzského cirkusáka a rumunské břišní tanečnice, stihl procestovat všechny ty správné evropské země. A po cestě po několika českých reklamních agenturách aktuálně zakotvil v Ogilvy & Mather, kde bude mít v nově vytvořené pozici druhého kreativního ředitele na starosti práci pro společnost Tesco hned ve čtyřech středoevropských zemích, včetně Česka, v němž Ogilvy tohoto klienta na jaře vyhrála ve výběrovém řízení.

Z Itálie do Popradu

„Původně jsem ovšem chtěl do Itálie. Z Kalifornie mám trochu jinou perspektivu a myslel jsem, že by má přítelkyně do školy do Popradu mohla dojíždět,“ přiznává Adams s tím, že od té doby už se s evropskými reáliemi stačil trochu víc sžít.

Sžil se i se světem české reklamy. Za svou práci získal ceny na mezinárodních i českých soutěžích – včetně Louskáčku, Epica Awards, Eurobestu, PIAF, Addy Awards a portorožského festivalu Golden Drum – a pracoval pro ty největší klienty, jako jsou Škoda, Wrigley, Pepsi, Pilsner Urquell nebo GE Money Bank.

Reklama jako poslání?

V reklamních soutěžích si obecně váží ocenění udělených za práci pro skutečné klienty – jako byl projekt brandovaných zastávek, které i v Česku doprovázely globální koncept Pepsi Osvěž svůj svět.

Kdyby nedělal komerční komunikaci, byl by uměleckým fotografem. Focení se totiž věnuje ve svém volném čase nejraději. Ale v reálném životě vnímá reklamu jako nejlepší možnou volbu.

Na lidech si nejvíc cení čestnosti. Ale ze všeho nejraději se prohání se svými dětmi pro pražských Průhonicích. „Jako cizinec tady nemám žádnou chatu nebo chalupu. Tak bydlím za městem, abych se během každé cesty z práce cítil jako na výletě,“ vysvětluje kreativní ředitel Ogilvy & Mather Ian Adams.

 

Ian Adams
kreativní ředitel, Ogilvy & Mather

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

fenomen
sparta_kybersikana
nový web-otvírák

MAM Exkluzivně v časopise

Monika Jančová, Orea
Fenomén
Fenomén
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay