Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Proč opouštíme nákupní košíky? Vadí nám registrace a náklady na dopravu

Jen tři měsíce po ostravském ShopExpu upořádal pražský ADMEZ konferenci E-commerce forum. V tak krátkém časovém horizontu se trendová témata nehledají zrovna snadno, nicméně na úrodnou půdu padla studie společnosti Genesys „Nedokončené on-line nákupy aneb Proč české e-shopy přicházejí o obchodní příležitosti“ v podání Pavla Janečka. Míra úspěšně uzavřených prodejních transakcí v kamenných obchodech dosahuje téměř 30 % oproti mizivým 3 % na webových stránkách! Čeští obchodníci se podle Janečka stále ještě nenaučili využívat nástrojů pro dokončení nákupu, od něhož tuzemské zákazníky odrazují například vysoké náklady na dopravu (28 %), nutnost registrace (23 %), nezabezpečená platba kartou (13 %) nebo absence slevových kuponů (8 %). Celá polovina zákazníků by uvítala lepší úroveň péče o zákazníky. Proaktivní přístup obchodníka by však měl brát v potaz zákazníkovy preference komunikace s e-shopem: ne každého (nejen) z řad návštěvníků konference těší hovory s operátory či e-mailing o opuštěném košíku.

Očekávání splnily i prezentované případové studie, byť některé staršího data. Např. Petr Tureček za CeweColor (Fotolab) poukázal na příkladu objednávek fotoknih v hektické době adventu na skutečnost, že nikoliv slevy, nýbrž 100% garance dodávek a vrácení peněz v případě nespokojenosti a pozitivní první zkušenost strčí do kapsy slevové vouchery i zákaznický program.

Dokonalá personalizace, výrazné zjednodušení designu, minimum textu a úspěch e-shopů jen s několika málo produkty (nebo i jedním) – tak si budoucnost e-commerce představuje Marcel Krška z ostravské společnosti NetDirect, který pražskému publiku zdůrazňoval zejména roli emocí při nákupu. Konference se dotkla též právní problematiky prodeje on-line, požadavků na lidské zdroje v řízení a servisu v e-commerce či logistiky. Raimund Paetzmann, director real estate Amazonu, nechal nahlédnout prostřednictvím slidů do distribučního centra Amazonu ve středočeské Dobrovízi. Že by snad Češi mohli v blízké budoucnosti nakupovat přes českou verzi Amazonu, však vyloučil.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Vstupní body do kategorie
LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)