Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ministerstvo zkouší vysvětlovat zákony v krátkých videích, inspirovalo se v cizině

Minuta s Karlou

Ministryně Šlechtová má k sociálním sítím blízko a na české politické scéně patří k jejich aktivním uživatelům. V březnu si kvůli tomu vysloužila ironickou narážku od premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), kterému vadilo, že na Facebooku kritizovala své předchůdce ze sociální demokracie. „Paní ministryně by měla méně času trávit na sociálních sítích a více se věnovat čerpání evropských fondů,“ reagoval předseda vlády.

Šlechtová se po Facebooku a Twitteru pustila do natáčení videí pro YouTube. Už ne výhradně pod osobním profilem, ale prostřednictvím účtu ministerstva pro místní rozvoj. Videa mají zhruba minutovou stopáž a produkuje je přímo oddělení komunikace ministerstva. Na technickou část výroby si resort najímá profesionální kameramany, střihače nebo zvukaře. Vznikly zatím čtyři díly, první se věnoval veřejným zakázkám, druhý stavebnímu zákonu, následovala agenda cestovního ruchu a aktuální díl je o činnosti ministerstva v krajích České republiky. Střídají se nejen témata, ale i prostředí, která probíranou věc doslovně ilustrují: když je řeč o stavebním zákoně, sedí ministryně v kostýmku v rozestavěné budově a popisuje spojení tří stavebních řízení do jednoho.

Podle Viléma Frčka z tiskového oddělení se ministerstvo pro místní rozvoj při natáčení videí inspirovalo u anglosaské politiky. Ambicí je publikovat jedno video každý týden. „Minuty s Karlou“ zveřejňuje úřad napříč různými platformami, zdaleka nejvyšší sledovanost však podle Frčka mají přímo na osobním facebookovém profilu ministryně. „Zvolili jsme tuto formu krátkých minutových videí, protože dnešní webová komunita na delší stopáž už není zvyklá,“ dodává Frček.

Reklama
MMcite

Podle statistiky na YouTube vidělo nejvíce lidí první díl o veřejných zakázkách, u kterého počitadlo uvádí 1500 zhlédnutí. Sledovanost dalších dílů se pohybuje ve stovkách zhlédnutí. Už zmíněné povídání o stavebním zákoně eviduje na YouTube necelou tisícovku zhlédnutí, na facebookovém profilu ministryně ale nasbíralo přes 3200 zobrazení.

Komunikace politiků prostřednictvím videoblogů je v zahraničí standardní součástí jejich veřejných vystoupení. Na voliče se takto obrací například britský premiér David Cameron nebo německá kancléřka Angela Merkelová, která před kamerou odpovídá na otázky různých zástupců veřejnosti.

V Česku je nejznámějším propagátorem žánru senátor Zdeněk Škromach (ČSSD), který se svým „nepravidelníkem“ Hovory od bazénku přišel v srpnu 2013. Videa pravidelně publikuje také český Úřad vlády, ale v tomto případě jde spíše o reportážní záběry a záznamy projevů. Známé jsou také videodeníčky poslance Tomia Okamury (SPD), jejichž specifický styl vyvolal parodické reakce na sociálních sítích.

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (ANO) se zařadila mezi youtuberky. Na rozdíl od populárních teenagerek zaměřených na módu a líčení se rozhodla populární formou vysvětlovat zákony, které se týkají jejího resortu.


Minuta s maltou. Ministryně pro místní rozvoj vysvětluje, co přinese občanům novela stavebního zákona.

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)