Pražská agentura Friendly Friends vytvořila pro společnost Rémy Cointreau a její značku Metaxa projekt zacílený na mladé lidi, které se brand snaží v posledních letech oslovovat především. Metaxa Partyhaus Design Contest vyzval konkrétně studenty vysokých škol designu a architektury.
Zadání
Koncept Metaxa Partyhaus, „mobilní obývák“, ve kterém si nájemci mohou za pět tisíc korun zorganizovat vlastní domácí party mimo domov – a tudíž hodit za hlavu ty nepříjemné starosti, jako jsou obstarání pití a občerstvení, a hlavně úklid po akci – představila Metaxa na podzim roku 2014. Její žlutý kovový dvojkontejner byl nejprve umístěn na Strahově, na konci roku se pak přestěhoval pod Žižkovskou věž, kde stojí dodnes.
Prostor o 33 metrech čtverečních pojme 10 lidí, na které čeká audio a videosystém, catering s obsluhou a především bar a lednice zásobené alkoholem a „vším pro míchání drinků“. V praxi to zahrnuje lahve Metaxy, Coca-Coly, limetkový Red Bull, Fever-Tree tonic, pivo i vodu.
Projekt byl úspěšný, na jeho dvojče se nemuselo dlouho čekat. Únorové zadání ze strany Rémy Cointreau znělo jasně – připravit launch a atraktivní komunikaci okolo startu Metaxa Partyhausu číslo II.
Strategie založená na „designérské soutěži“
Cílem konceptu byla snaha zaujmout jak širší veřejnost, tak především mladé. Jeho středobod tak představovala soutěž pro studenty vysokých škol zaměřených na architekturu a design s názvem Metaxa Partyhaus Design Contest. Jejich úkolem bylo navrhnout design nového Metaxa Partyhausu. Organizátoři spoléhali na to, že studenty zaujme nejen soutěž samotná, ale především šance, že autoři svůj vítězný projekt uvidí dotažený až do úplného konce.
Realizace a komunikace
Agentura v první fázi projektu představila koncept, oslovila jednotlivé školy, sestavila porotu a na počátku dubna komunikovala vyhlášení soutěže. V tuto chvíli cílila kromě širší veřejnosti především na studenty. Na realizaci se – prostřednictvím přípravy webové mikrostránky – podílela i agentura TL5 Digital.
Ve druhé fázi organizovala výběr vítězů odbornou porotou, kterou tvořili designér Jan Plecháč, šéfredaktorka Marianne Bydlení Tereza Provazníková, architekta Ingrid V. Lermen a brand manažerka Metaxy Mária Hrablíková, stejně jako event k vyhlášení výsledků, kdy se setkali vítězové s porotci a novináři.
Do soutěže se přihlásilo 26 jednotlivců a týmů. Nejlepší práci podle porotců odevzdal tým studentů Fakulty architektury ČVUT ve složení Martina Urbanová, Marek Vilášek, Tomáš Veselý a Kryštof Vicherek.
Soutěž přinesla podle odborné poroty zajímavé pohledy na to, jak si studenti představují „autentické party místo“. Podle Terezy Provazníkové je vítězný koncept – jehož tvůrci získali hlavní cenu 30 tisíc korun – velmi propracovaný.
„Zaujala mě práce s modulárním nábytkem i myšlenka na korporátní identitu, kdy studenti pracují s výrazným žlutým sunballem. Kromě toho mě baví barevné propojení stropu s právě hrající hudbou, což může velmi dobře rozproudit náladu,“ říká Provazníková. „Překvapilo mě, že několik návrhů pracovalo s podobnými prvky. Ten vítězný mě zaujal svou prací se zdrojem světla,“ říká k soutěži Jan Plecháč, další z porotců letošního ročníku.
S podporou Prahy 1
Vernisáž dvoudenní výstavy šesti nejlepších prací v novoměstské galerii Kvalitář a křest studentského Metaxa Partyhausu proběhly 15. června ve spolupráci s městskou částí Praha 1. Kontejner realizovaný podle vítězného návrhu byl představen na Senovážném náměstí.
„Do soutěže se zapojilo 26 týmů a jednotlivců. Získali jsme 20 výstupů v on-line a printových médiích. Díky přímé komunikaci se školami jsme také oslovili studenty nejen v Praze, ale i v dalších velkých městech po celé České republice,“ hodnotí výsledky akce Andrea Jandová z agentury Friendly Friends, která připravila celý koncept a řídila komunikaci se školami, porotci i veřejností prostřednictvím spolupráce s médii.
A pak na cestu po celé zemi
Nový, studenty navržený Metaxa Partyhaus cestuje už od 22. června po celé České republice. V srpnu strávil měsíc v Ústí nad Labem, teď je v Ostravě. Distributor Metaxy dostojí i svým slovům, že jej přistaví na jakékoliv místo, třeba i na zahradu rodinného domu. Ale protože nic na tomto světě není zadarmo, na takovouhle fanfarónštinu byste si museli nachystat ne pět, ale hned pětadvacet tisíc.
Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].
Celou soutěž jsme zvládli až neuvěřitelně rychle. Produkce připravila Partyhaus ve spolupráci se studenty v rekordních třech týdnech. Je plně funkční a momentálně cestuje po celé republice.
Mária Hrablíková, Rémy Cointreau