Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Idoly teenagerů jsou na YouTube

Na letošní konferenci Fashion Tech bylo jedním z nejvýraznějších témat využití vlogerů. Že je nelze brát obzvlášť ve světě módy na lehkou váhu, ukázala data od Tomáše Pflanzera, šéfa digitálu výzkumné agentury Nielsen Admosphere.

Tvorba švédského youtubera PewDiePie má přes 10 miliard zhlédnutí. I takový gigant jako Coca-Cola tak může se svými 700 miliony jen tiše závidět. V Americe dokonce youtubeři patří mezi nejznámější osobnosti. Až na 6. místě se mezi teenagery umístila první osoba z „reálného světa“ – nedáno zesnulý Paul Walker z populární filmové série Rychle a zběsile. Jedenadvacet procent lidí je pak ochotno koupit si nějaký produkt, protože jim ho doporučil oblíbený youtuber. U dívek je to dokonce třetina.

V českém prostředí patří mezi nejúspěšnější youtubery ViralBrothers, GoGoMan a Teri Blitzen. Právě Teri nebo Nicole a Lucka z populárního blogu A Cup of Style přispěly svými postřehy o spolupráci influencerů se značkami. Využívají komunikační kanály jako blogování nebo postování fotek na Instagram, ale jednoznačně nejúspěšnější je video. „Ty zásahy nám vyrazily dech, a to i u obyčejných videí z našeho života. Je to něco jako reality show. Naši fanoušci prostě chtějí vidět, co zrovna děláme,“ říkají Lucka a Nicole.

Reklama
ČEZ

Vlogery musí zaujmout image značky

Youtubeři u nás můžou získat status partnerů od roku 2010 a získávají pak více než 50 % z prodeje reklamy. I přes zásahy okolo čtvrt milionu diváků však YouTube nepřináší blogerkám dominantní příjmy. Jedním z finančních kanálů ale začíná být merchandising. „V budoucnu bych chtěla spolupracovat s nějakou módní značkou na vlastní kolekci,“ prozradila ambice Teri Blitzen.

Největší peníze blogerům přináší dlouhodobá spolupráce se značkami. Stále to však není příjem, který by je bez podpory rodičů uživil. Nabídkami spolupráce se jejich maily sice jen hemží, ale v drtivé většině případů jde jen o barter. „Dnes nám již stříhání videí, psaní, focení a reagování na komentáře bere tolik času, že si prostě nějaké finanční ohodnocení zasloužíme,“ apelují na změnu přístupu značek blogerky z A Cup of Style, kterým už musí s administrativou dokonce pomáhat maminka. „Nejlepší návod, jak mě přesvědčit ke spolupráci, je nejednat se mnou, jako bych byla malé dítě,“ uzavírá prozaicky Teri Blitzen.

Lucka a Nicole z A Cup of Style reagují na všechny komentáře. Videa postují už v šest ráno, protože fanoušci píšou, že by se bez nich ani nenasnídali. Značky ke spolupráci si ale pečlivě vybírají.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)