Rád bych tady – na výzvu týdeníku MAM – reagoval na názor mého kolegy Tomáše Belka z agentury Ogilvy & Mather, který byl v této rubrice publikován minulý týden.
Takže, milý Tomáši, nic neskrýváme ani nezametáme pod stůl. Agentura roku byla tvořena třemi základními pilíři a ve dvou z nich došlo při počítání k chybám. Jednu z nich šlo napravit: součet bodů za soutěže. Druhou bohužel ne. Šlo o chybně zadanou metodiku výzkumu popularity agentur. Výzkum zopakovat nešlo, protože v roce 2015 už nezjistíte, co si klienti o agenturách v roce 2014 mysleli.
Výkonný management se omluvil. Agenturám, kterých se to týkalo nejvíce, i osobně. Prezidium z toho vyvodilo důsledky v rámci jeho hodnocení.
V komisi pro soutěž agentury roku je mimo jiné vedení agentur Y&R, Wunderman, Ogilvy, McCann, Havas. Rozhodnutí bylo jednohlasné: zrušit tento ročník. To bylo komunikováno všem členským agenturám.
Navíc jsme se shodli, že se dá na soutěži ještě zapracovat. Udělat ji atraktivnější pro víc agentur i klientů. Tak, aby lépe sloužila k propagaci hodnoty naší práce. Tomu se teď věnuje rozšířená pracovní skupina pod vedením Martina Klča. Do konce roku bude Martin schopen oznámit výsledek a nové pojetí soutěže.
Jak jsem včera měl možnost sledovat práci komise, věřím, že výsledek bude i dřív. Pokud má někdo zájem a nápad na další vylepšení, je vítán, ať již prostřednictvím zástupce své agentury v pracovní skupině, či přímo. V rámci asociace teď funguje pět pracovních skupin a po Férovém tendru budou již brzy další výstupy. Dveře jsou otevřené pro všechny, kteří chtějí našemu oboru pomoci.
Jan Binar, prezident, Asociace komunikačních agentur