Státní agentura CzechTourism odhalila vítěze tendru, se kterými bude spolupracovat na podzimní kampani projektu IOP Česko – naše destinace. Výběrového řízení se zúčastnily agentury MediaCom Praha, Concept One, Attention!Media, Ogilvy & Mather, Brainz, Knowlimits a Dorland. „Poptávali jsme realizaci integrované marketingové kampaně včetně nákupu mediálního prostoru v souladu s už vytvořenou kreativní a mediální strategií,“ upřesnila Martina Fišerová, tisková mluvčí agentury. Dodavatel byl vysoutěžen za 38 milionů korun, realizace kampaně proběhne letos od září do prosince. Tendr probíhal od června do konce července, byl otevřený a jednokolový.
Agentury se musí umět domluvit
CzechTourism poptával standardně jednoho dodavatele, který má možnost realizovat části kampaně formou subdodávek od jiných dodavatelů. Managing partner Bob Tetiva z vítězné agentury Brainz si průběh tendru pochvaluje. „Zadávací dokumentace byla detailně zpracována, takže sestavit funkční tým agentur, které mají know-how a zároveň si i sednou svým stylem práce, nebylo v tomto případě nijak těžké,“ uvedl Tetiva. Jeho agentura už letos pro CzechTourism realizovala projekt Filmové aplikace a nedávno spustila portál Česko, země příběhů. „Je potřeba podtrhnout sílu mediálního nákupu skupiny VivaKi, která zajistila nejlepší nabídkovou cenu,“ dodává Tetiva.
Na kampani se budou dále podílet mediální agentura ZenithOptimedia ze zmíněné skupiny a PR agentura Rubikon PR. „Realita větších kampaní znamená spolupráci více agentur. Podle mě je rozumné, že do tendru vstupují skupiny agentur, které musí mít předem vytvořeny nějaké vazby, byť jen v rámci přípravy nabídky,“ myslí si managing partner Rubikonu Šimon Rákosník.
Podle Josefa Justiána z mediální agentury ZenithOptimedia je spojení sil více subjektů na jednom projektu náročné na celkovou koordinaci, na druhou stranu se ale podle něj jedná o zajímavé zkušenosti a takové spojení považuje za přínosné jak pro agentury, tak pro klienta. „Pro naši agenturu to není první projekt, ve kterém by spojila síly s jinými agenturami, a rádi vítáme podobné příležitosti,“ deklaruje Justián.
Zástupce Rubikon PR považuje státní tendry za administrativně a časově velice náročné, a proto se jich jeho agentura takřka neúčastní. „Do tendru pro CzechTourism nás přizvali kolegové z Brainz a byli jsme příjemně překvapeni úrovní briefu a jasností zadání,“ říká Rákosník. Podle Justiána byl průběh tendru pochopitelně odlišný oproti klasickým tendrům komerčních zadavatelů vzhledem k rozsahu kampaně, zadávací dokumentace a požadovaných podkladů. Kampaň odstartuje v nejbližších dnech, velká fotografická soutěž, která je její součástí, už v pátek 25. září.
Není to poprvé, kdy jsme se spojili s jinými agenturami.
Josef Justián, ZenithOptimedia