Brněnská agentura Business Factory už s nástrojem na optimalizaci nákupu facebookových reklam ROI Hunter prorazila v Dubaji nebo Sao Paulu. Český trh byl však stále stranou. To se má změnit otevřením pobočky na pražském Andělu. „Naším cílem je edukovat místní trh a zvýšit investice do reklam na Facebooku,“ nastínil vizi zakladatel společnosti Karel Tlusťák. Plnou podporu od největší sociální sítě potvrdil i Peter Podolinský z irské centrály Facebooku pro CEE.
Přesnější ambice naznačil bývalý obchodní ředitel TV Prima Petr Jelínek, který pobočku povede. „Do tří let plánujeme roční obrat tři čtvrtě miliardy,“ poodhalil novinářům.
Místo mediálek cílí na klienty
Business Factory má status partnera Facebooku pro reklamní podporu velkých klientů, tedy společností, které měsíčně utratí přes 10 tisíc dolarů. Business Factory však chce své služby poskytovat všem. „Když firmám ukážeme, jak dobře Facebook funguje, tak se brzy z malých klientů stanou velcí,“ nastínil vizi Tlusťák.
„Dnes si společnost najde agenturu A, ta najme agenturu B a ta nakonec využije nějaký programatický systém a vezme si provizi v průměru okolo 30 procent z investované částky. Pak si lidé myslí, že Facebook nefunguje nebo že je drahý,“ vysvětlil Tlusťák a Jelínek přidal příběh z praxe. „Můj známý si v mediální agentuře pohrál se segmentací na Facebooku a klientovi ušetřil polovinu budgetu. Jeho nadřízený ho pak seřval, protože tak agenturu vlastně obral o polovinu provize.“
Přesto mají být agentury pro českou pobočku důležitým partnerem, i když Tlusťák přiznává, že z původního plánu oslovovat právě je se přeorientoval přímo na koncové klienty. Kromě know-how je má přesvědčit i transparentní provize, v průměru osm procent. „V Dubaji je trh o dva roky před Českem a trend je jasný, pro firmy je výhodné platit si vlastní odborníky, protože jsou lepší než mediální agentury, a mají tak pod kontrolou svá data,“ uzavřel zakladatel Business Factory.