Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Business Factory otvírá pražskou pobočku a míří na český trh

Brněnská agentura Business Factory už s nástrojem na optimalizaci nákupu facebookových reklam ROI Hunter prorazila v Dubaji nebo Sao Paulu. Český trh byl však stále stranou. To se má změnit otevřením pobočky na pražském Andělu. „Naším cílem je edukovat místní trh a zvýšit investice do reklam na Facebooku,“ nastínil vizi zakladatel společnosti Karel Tlusťák. Plnou podporu od největší sociální sítě potvrdil i Peter Podolinský z irské centrály Facebooku pro CEE.

Přesnější ambice naznačil bývalý obchodní ředitel TV Prima Petr Jelínek, který pobočku povede. „Do tří let plánujeme roční obrat tři čtvrtě miliardy,“ poodhalil novinářům.

Místo mediálek cílí na klienty

Business Factory má status partnera Facebooku pro reklamní podporu velkých klientů, tedy společností, které měsíčně utratí přes 10 tisíc dolarů. Business Factory však chce své služby poskytovat všem. „Když firmám ukážeme, jak dobře Facebook funguje, tak se brzy z malých klientů stanou velcí,“ nastínil vizi Tlusťák.

Reklama
ČEZ

„Dnes si společnost najde agenturu A, ta najme agenturu B a ta nakonec využije nějaký programatický systém a vezme si provizi v průměru okolo 30 procent z investované částky. Pak si lidé myslí, že Facebook nefunguje nebo že je drahý,“ vysvětlil Tlusťák a Jelínek přidal příběh z praxe. „Můj známý si v mediální agentuře pohrál se segmentací na Facebooku a klientovi ušetřil polovinu budgetu. Jeho nadřízený ho pak seřval, protože tak agenturu vlastně obral o polovinu provize.“

Přesto mají být agentury pro českou pobočku důležitým partnerem, i když Tlusťák přiznává, že z původního plánu oslovovat právě je se přeorientoval přímo na koncové klienty. Kromě know-how je má přesvědčit i transparentní provize, v průměru osm procent. „V Dubaji je trh o dva roky před Českem a trend je jasný, pro firmy je výhodné platit si vlastní odborníky, protože jsou lepší než mediální agentury, a mají tak pod kontrolou svá data,“ uzavřel zakladatel Business Factory.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)