Na setkání videonadšenců VidCon v kalifornském Anaheimu ohlásila generální ředitelka YouTube Susan Wojcická, že nejpopulárnější internetová videoplatforma přijde s novým vzhledem mobilní aplikace. S vyloženou pýchou pak představila meziroční nárůsty v některých ostře sledovaných kategoriích. Jedno číslo za všechny – více než 400 hodin obsahu je nyní uploadováno na YouTube každou minutu.
Nový design pro Andorid je již v provozu a update pro iOS by měl být dostupný velmi brzy. Není divu, že se Wojcická soustřeďuje právě na nový kabát mobilní aplikace. Více než 50 procent návštěvníků YouTube totiž přichází z mobilních zařízení. Ještě překvapivější je, že právě na menších obrazovkách mobilů a tabletů u videí stráví uživatelé přes polovinu celkového času.
Blýskání na lepší časy
Klíčová jsou pro Susan Wojcickou hlavně data o nárůstu počtu inzerentů a příjmů. Ještě nedávno bylo v Googlu YouTube vnímáno jako nemocný muž, který si vydělá jen na provoz. Nyní však logicky těží z trendu dramatického růstu popularity digitálních videoreklam. A to i přes ostrou konkurenci sociálních sítí. Ostatně YouTube má v kategorii 18-49 let větší zásah než jakákoliv kabelová stanice v USA.
Velkou radost muselo mít vedení i ze ztrojnásobení návštěvnosti homepage. Právě ta je v dlouhodobých plánech klíčem z vybudování plnohodnotné internetové televize. Všechno však nemusí být tak růžové, jak se zdá. Oblíbenost homepage může být zčásti i výsledkem toho, že tvůrci obsahu již často na sociální sítě neembedují videa z YouTube, ale přímo. Když je pak uživatelé hledají na YouTube, jdou přes homepage.
Další problém nastínila zakladatelka BroadbandTV Shahrzad Rafatiová – začíná tvrdý boj o tvůrce kvalitního obsahu. „Náš úspěch na tom skutečně závisí. Jak na toto pole vstupuje stále více konkurentů, tvůrci budou zkoušet různé věci, ale nakonec se stejně vždycky vrátí na místo, kde měli největší úspěch – k nám,“ uzavřela Wojcická a rozdala ocenění Diamond Button pro tvůrce kanálů, kteří mají více než 10 milionů odběratelů.