Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Využívání taxi je spíše výjimečná záležitost

Polovina (53 %) respondentů nejezdí s taxi vůbec a více než třetina (38 %) s nimi jezdí výjimečně. O trochu více jsou taxi využívána v Praze a ve větších městech. Typickými situacemi, kdy respondenti využívají taxi, jsou cesty na různé akce, večírky nebo z akcí zpět domů po požití alkoholu a v případě, že je horší dostupnost jiných spojů. Někteří využívají taxi také v nouzových situacích, kdy se potřebují rychle přepravit na jiné místo (např. k lékaři, do nemocnice), nebo při cestě na/z letiště.

Pokud se zaměříme pouze na respondenty, kteří alespoň někdy využívají taxi, tak jich nejvíce jezdí s přáteli (34 %), což je populární zejména u mladší generace (15-29 let). Polovina z těch, kteří taxi služby využívají (51 %), má svou oblíbenou taxi službu, kterou si téměř vždy objednává předem, třetina (33 %) si objednává různé či náhodné předem a 16 % si shání taxi na ulici. Co se týká různých alternativ přepravy (např. Uber, Liftago, Wundercar apod.), nejsou mezi internetovou populací téměř vůbec využívané. Většina (81 %) nevyužila žádnou, spolujízdu s cizím člověkem využilo 7 % internetové populace, Liftago 3 % a Uber 2 % (v Praze 5 %).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)