Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Velké kampaně si žádají velkou viditelnost

Firma Lenovo pro launch své novinky smartphonu Vibe chtěla netradiční řešení v podobě velkoformátové plachty. Co se ale skrývá za tak náročnou realizací, prozradili autoři. Tomáš Kovář z marketingové agentury Fox HunterPetr Císař z firmy Dakacom, který měl na starosti tisk a instalaci.


Budovu vysokoškolských kolejí v pražských Holešovicích zdobí v posledních týdnech velkoformátová plachta na produkt firmy Lenovo. Nejde o klasicky nabízený prostor k pronájmu. Co se skrývá za podobnou zakázkou z pohledu realizátora?

Tomáš Kovář: Tato plocha si sama říkala o využití. Jde o velmi atraktivní místo vysokoškolských kolejí 17. listopadu, které je v blízkosti frekventovaných tepen, tzn. výpadovky z Prahy na sever a kousek od výjezdu z tunelu Blanka. Budova shodou okolností patří do správy našeho dalšího klienta Kolejí a menz Univerzity Karlovy. Takže po úvodním představení našeho záměru jsme dostali zelenou.

Reklama
ČEZ

Celý proces trval zhruba rok. Nejdříve jsme museli s plnou mocí majitele budovy vyřídit souhlasná stanoviska od magistrátu a Policie ČR. Na základě kladných odpovědí jsme teprve začali jednat s provozovatelem kolejí o dlouhodobém pronájmu. Ten byl dále podmíněn souhlasem kolejní rady, složené ze studentů kolejí. A především pak podmíněn technologickým řešením instalace. Plachta nemohla jít přes všechna okna a dále jsme museli čelit složité situaci, protože fasáda budovy byla nově zateplena a majitel trval na co nejšetrnějším zásahu do ní tak, aby nedocházelo k tepelným únikům, případně průniku vody, vlhkosti. Volbu a způsob kotvení musel posoudit odborník na statiku, bylo nutné propočítat zatížení kotev v různých situacích.

Petr Císař: Jen bych doplnil, že jsme použili silnější kotvy, ocelová lanka i gumová lana na vypnutí plachty s úpravou proti otěru a zvýšenou pevností proti povětrnostním vlivům.


To nebyla procházka růžovým sadem, když má samotná plachta přes 1000 metrů čtverečních…

Petr Císař: Přesně má 1200. Proto samotné pověšení trvalo dva dny, příprava na pověšení, tzn. výroba konstrukce, pět dní. Navíc se řešil problém s fasádou, kde se nevěděla přesně tloušťka zateplení, která po vrtných sondách byla po dané ploše značně nerovnoměrná.

Tomáš Kovář: Samotná instalace byla velmi náročná, jedná se o jednu z nejvyšších budov v Praze, bičovanou větrem, deštěm, hromy, blesky… Ale výsledek v podobě takto velké instalace stojí za to.


Plachta je skutečně monstrózní. Jaké jsou parametry plachty a jaké bylo technologické řešení výroby a instalace?

Peter Císař: Jedná se v podstatě o čtyři samostatné plachty, které jsou v horní části spojené. Na první pohled to nevidíte, ale výrazně to odlehčilo na váze při dopravě plachty na střechu a její následné instalaci. Před samotnou instalací se prováděla sondáž kvůli zjištění tloušťky zateplení a možnosti umístit speciální kotvy do zateplené fasády. Toto splňovaly speciální kotvy do fasády Fischer Thermax. Tato značka nám na celou realizaci dala záruku na neporušení tepelného mostu, tak aby nebyla porušena samotná záruka na zateplenou fasádu.


Pohled na velkoformátovou reklamu společnosti Lenovo na budově kolejí Univerzity Karlovy v Praze.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
SedímvKlidu
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
SedímvKlidu