Pěvecké soutěže, které již roky běží v televizi, jsou mezi internetovou populací známější o trochu více u žen než u mužů. Spontánně si nejvíce lidí vybaví SuperStar (76 %), následuje Hlas ČeskoSlovenska (15 %), ČeskoSlovensko má talent (14 %) nebo X-Factor (12 %). Tyto pěvecké soutěže jsou populárnější především u mladšího obecenstva do 29 let, naopak např. Zpívá celá rodina je oblíbenější u lidí nad 45 let. Někteří si vybaví i starší soutěže, jako bylo Do-re-mi nebo Caruso Show. SuperStar zná většina internetové populace (97 %) a alespoň občas ji sledovaly skoro tři čtvrtiny (71 %) respondentů, nicméně téměř třetina (31 %) si nepamatuje vůbec žádné soutěžící. Mezi internetovou populací jsou nejznámější účastníci první řady soutěže, tedy Aneta Langerová (53 %), Sámer Issa (11 %) nebo Šárka Vaňková (10 %). Další profesní dráhy těchto soutěžících však sleduje jen 12 % internetové populace. O podzimní, další řadě SuperStar vědí dvě pětiny (42 %) internetové populace a čtvrtina (25 %) se chystá aktuální řadu sledovat. Jedná se častěji o respondenty bez maturity a obyvatele menších měst (s 500 -19 999 obyvatel).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Čechách. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci České republiky.
Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz, nebo [email protected]). Obdobný projekt funguje i na Slovensku.