Sex v reklamě neprodává

Sex v reklamě prý neprodává, protože divák se soustřeďuje na samotnou erotiku a zapomíná, co se mu reklama snaží prodat. Tvrdí to alespoň nová studie, kterou na univerzitě v americkém státě Ohio realizoval tým pod vedením profesora komunikace a psychologie Brada Bushmana a informoval o ní magazín Psychological Bulletin. Podle studie sexuální a násilné motivy v reklamě vyžadují víc kognitivních zdrojů a lidskému mozku tak zbývá méně kapacity na to, aby si pamatoval, s jakými produkty se erotika a násilí pojily. Výzkum na vzorku 8489 dobrovolníků konkrétně zjistil, že se stupňující se sexualitou reklamy klesají třeba zapamatovatelnost značky nebo úmysl nakupovat.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Dobré ráno, Česko
Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Beatrice Cornacchia
Veronika Burešová
Aritium
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
MAM_web_Knowlimits
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
MAM_web_Knowlimits
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024