Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Řetězce se připravují na pražský start digitálního rozhlasu

Čtvrtek 6. srpna 2015 se zapíše do dějin českých médií. Ze žižkovského vysílače začnou České Radiokomunikace na plný výkon šířit digitální vysílání všech stanic Českého rozhlasu. Po letech, kdy sítě fungovaly jen někde nebo jen někdy, se digitální rádio konečně dočká důstojného plnohodnotného pokrytí první lokality. Stanice by měl bez problémů naladit každý, kdo si koupí nový přijímač.

Právě snadná dostupnost přijímačů pro technologii DAB+ byla dlouho Achillovou patou digitálního rozhlasu. Kdo si chtěl koupit rádio a poslouchat na něm například Radio Wave, stanici ČRo Jazz nebo dětské vysílání Rádio Junior, ten musel pátrat na internetu u specializovaných prodejců. Velké řetězce prodejen s elektronikou dávaly přednost klasickým rádiím pro pásmo velmi krátkých vln. Zákazníky někdy dokonce mátly „digitálním laděním“ u analogových rádií. To ale neznamená nic jiného, než že přijímač ukazuje naladěnou frekvenci na svém displeji a dokáže sám vyhledat dostupné stanice. S příjmem digitálního rozhlasu nemá tento popisek společného nic.

Lidl bude zase prodávat rádia

Digitální rozhlas od čtvrtka pokryje celou Prahu a velký kus Středočeského kraje. Prodejci elektroniky se na to připravují. „Od začátku roku jsme prodali okolo stovky přijímačů, a to jak přenosných rádií, tak autorádií. Očekáváme zvýšenou poptávku spolu se spuštěním vysílání pro Prahu a okolí,“ řekl Petr Jiras, marketingový specialista řetězce Electroworld.

Reklama
MMcite

Zákazníci najdou přijímače v kamenných prodejnách i v nabídce internetového obchodu. „Doplňujeme zásoby a budeme připraveni pokrýt poptávku zákazníků, i když počítáme spíše s průběžným zvyšováním zájmu uživatelů o tuto technologii,“ doplnil Jiras ve vyjádření pro M&M.

Nečekaně velký úspěch měla zimní, časově omezená nabídka řetězce Lidl, který do akčního sortimentu zařadil digitální rádio vlastní značky Silvercrest. „Protože zájem předčil naše očekávání, rozhodli jsme se ho do nabídky opětovně zařadit. Předběžný termín akční nabídky je naplánován na přelom podzimu a zimy letošního roku,“ sdělila tisková mluvčí supermarketu Jitka Vrbová.

Hypermarkety Globus teď v sortimentu elektroniky nemají žádné přijímače digitálního rozhlasu. „O zařazení produktů některých značek ale vážně uvažujeme a již nyní s vybranými dodavateli jednáme,“ informovala mluvčí Pavla Hobíková.

Nejširší nabídka je na webu

Zájemci si mohou rádia objednat také u velkých internetových prodejců, například Alza.cz nebo Mall.cz. Nabídka Alzy čítá dvaadvacet modelů: od jednoduchých přenosných rádií přes autorádia po propracované mikrosystémy, kde cena šplhá přes dvacet tisíc korun. Ladění digitálních stanic umožňují dokonce i dvě autonavigace vyšší třídy.

Mall nabízel v době uzávěrky dvanáct modelů přenosných a stolních přijímačů, přičemž u nejdražšího si zákazníci musí připravit více než pět tisíc korun. Oba obchodníci se shodují v ceně nejlevnějších přijímačů, kterou stanovili na 1500 korun.

Digitální přijímače stále podporují klasické vysílání v pásmu VKV. Pokud se ocitnou mimo dosah digitální sítě, přeladí se na analogový zdroj signálu. Nabídka stanic je přehledně uložena v paměti.


Signál ze žižkovského vysílače dosáhne do velké části středních Čech.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)