Nenápadný inzerát na portálu Jobs.cz čtenářům oznamuje, že společnost PetGuide hledá „redaktorku zábavných a virálních zpráviček na internetu“.
Na první pohled nad ním lze mávnout rukou. Rozkliknutí však prozradí, že v PetGuide hledají zřejmě mnohem komplexnější osobu než jenom redaktora „zpráviček“. Uchazeč se totiž má věnovat vytváření obsahu pro weby www.mameradipsy.cz i www.mameradikocky.cz, správě sociálních sítí, přípravě obsahu pro tištěný časopis i video pořad.
PetGuide na Facebooku vede nesmírně úspěšnou stránku Máme rádi psy s 655 tisíci fanoušky. Kolem této značky se mu povedlo vybudovat webové stránky, pořad na internetové televizi Stream.cz, obojí se stejným názvem, a v plánu jsou prodejny pro mazlíčky či časopis také pod značkou Máme rádi psy.
V PetGuide už vydali jedno číslo svého časopisu, které je dostupné přes internet, ale až u toho druhého se rozhodli, že půjde o měsíčník, který v těchto dnech distribuuje PNS. Jeho náklad je 19 tisíc kusů a vydání bude dostupné i v elektronické verzi pro tablety. Tam společnost očekává přes 20 tisíc stažení.
„Jednoduše vidíme v konkurenci tištěných časopisů významně velký prostor pro něco nového. Časopis pro pejskaře může podle nás být zábavnější, hravější a může být opravdu pro kohokoliv. Zjednodušeně – nás méně zajímají výsledky soutěží a víc se věnujeme zábavě a užitečným tipům a trikům,“ vysvětluje Jakub Svoboda z PetGuidu spuštění nového časopisu i rozšiřování nyní patnáctičlenného týmu. „Mazlíčci jsou společné téma v podstatě pro kohokoliv v Česku. Takřka každý buď pejska, nebo kočičku aktuálně má, v minulosti měl nebo do budoucna plánuje pořídit,“ popisuje svou širokou cílovou skupinu.
Televize pro miliony
Měsíčník není to jediné, co na majitele domácích mazlíčků v nejbližší době čeká. Start naplánovaný na září ohlásila i Mňau TV, připravovaná společností CE Media. Ta se chce, stejně jako projekty PetGuide, soustředit zejména na psy a kočky a její název je zřejmě odkazem na už existující kanál CE Media – Mňam TV.
Podle informací Hospodářských novin bude stanice vysílat v celonárodním multiplexu 4 a měla by být dostupná pro většinu obyvatel. Čerpat chce kromě jiného i z materiálů vytvořených samotnými chovateli.
Těch rozhodně není málo – odhaduje se, že Češi chovají kolem dvou milionů psů a jednoho milionu koček.
Kočičí a psí média táhnou. Když už ne mazlíčky, jejich majitele rozhodně.