Autoři letošního přehledu trendů ovlivňujících výstavnický a veletržní průmysl, který každoročně vydává mezinárodní oborová asociace IAEE, zdůrazňují nutnost opuštění koncepce „výročního setkání“ a potřebu průběžné komunikace po celý rok.
Současné veletrhy proto disponují profily na sociálních sítích, kde postují příspěvky nejen z průběhu samotné akce, ale také z přípravných prací a následného vyhodnocení. Typickým obsahem jsou všemožné statistiky týkající se předmětné akce, aktuality týkající se programu a samozřejmě fanoušky žádané videoposty.
V ideálním případě by videa měla zahrnovat rozhovory s organizátory i prezentace hostů, záběry z příprav i reakce návštěvníků. Důležité je rozvrhnout si jejich publikaci v čase tak, aby před zahájením veletrhu jejich relevance gradovala.
Autoři studie připouští, že požadavky na celoroční komunikaci navyšují finanční i personální nároky na pořadatelské agentury. Ty budou muset zaměstnat patřičné specialisty, pořídit potřebnou techniku, instruovat vystavovatele a také definovat adekvátní content strategii. To vše musí organizátoři výstav a veletrhů zahrnout nejen do svých plánů, ale také zohlednit ve svých rozpočtech.
Většina B2B společností navyšuje v posledních letech své investice do social media marketingu. Návštěvníci veletrhů očekávají organickou přítomnost nejznámějších sociálních sítí i ve veletržním areálu a pořadatelé mohou sami využívat příspěvky návštěvníků – ať už pro různé soutěže nebo vyhodnocení úspěšnosti akce nebo spokojenosti návštěvníků.
Té také podstatně napomůže patřičně silné wi-fi pokrytí a další servis pro uživatele chytrých telefonů. Už loňské Vánoce se nesly ve znamení nákupů skrze mobilní telefony, kterých podle různých statistik proběhlo 15-25 procent. I vystavovatelé musí jejich uživatelům vyjít vstříc.
Rozšířená realita je ideální variantou, jak zapojit návštěvníky veletrhu i s jejich chytrými telefony.