Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Přátelé doporučují

Podle výzkumů Harvard Business School a Gallupova ústavu zákazník, kterému se dostane vynikající služby, řekne o svém zážitku dalším pěti lidem. Naopak zákazníci, kteří mají zkušenost se špatnou službou, o tom povědí průměrně 16 lidem. Doporučení od přítele, kterého znají a důvěřují mu, je pro potenciální zákazníky klíčové. Tato data ovšem platila před nástupem sociálních sítí. Nyní se zcela mění vnímání pojmu, koho „znám“. Důvěru mohou mít lidé i k celebritě s 5000 přáteli, která jim jednou okomentovala status, ale oni mají pocit, že jí na základě sledování jejích postů důvěrně znají. Youtubeři se statisíci sledujících jsou dalším levelem. Celá marketingová oddělení velkých značek by dnes měla povinně sedět na sítích a sledovat, co kdo o značce kde řekne, a hasit, nabízet, uplácet a vymýšlet. Ten, kdo si dělal legraci z facebookového termínu „přátelé“, zapomněl na Thomasův teorém: „Jestliže lidé definují situace jako reálné, jsou tyto reálné ve svých důsledcích.“

Jakub Horák, producent

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)