Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Počet akcí je víceméně stabilní

Většina velkých výstavních areálů vykazuje standardní vyprodanost. Například průměrný počet veletržních titulů organizovaných společností Veletrhy Brno je čtyřicet za rok – je rozdíl mezi sudými a lichými lety kvůli dvou- a víceleté periodicitě některých akcí.

Na brněnském výstavišti probíhá každý rok dalších zhruba 45 větších hostujících akcí a dalších tři sta akcí nebo prezentací v menších sálech. „Výstaviště je využito pro veletržní nebo kongresovou činnost v průměru tři sta dní v roce, pokud do této doby započítáme i přípravu a demontáž akcí. Počet námi organizovaných akcí je stabilní a každoročně se snažíme nějaký nový veletrh přidat. Vloni to byl odborný veletrh divadelní techniky Theatre Tech a v příštím roce bude novinkou v našem kalendáři mezinárodní veletrh horské techniky InterMountain,“ prozrazuje David Pokorný, vedoucí komunikace a PR společnosti Veletrhy Brno.

Stabilní zájem potvrzuje i ředitel Výstaviště Lysá nad Labem Ondřej Matouš. „Kalendář výstav na výstavišti v Lysé nad Labem je již delší dobu stabilizovaný a neočekáváme žádné výraznější změny. V příštím roce uvažujeme o dvou nových výstavách, které ale doplní už zavedené veletrhy,“ uvedl Matouš.

Reklama
ČEZ

Na návštěvnost si nestěžují ani zástupci menších areálů. „Počty vystavovatelů a návštěvníků jsou přibližně stejné jako v minulých letech,“ potvrzuje Milan Juklíček z přeloučské firmy KJ výstavnictví, která připravuje stavební výstavy v Pardubicích a Hradci Králové.

Na internetu traktor nekoupíte

Návštěvnost veletrhů podle jejich organizátorů neovlivňuje ani přesun prezentací na internet. „Mýtus o tom, že v době internetu už nebude veletrh potřebný, je podle mne překonaný,“ říká Pokorný. Podle něj je zřejmé, že odborné B2B akce jsou na vzestupu – vystavovatelé mají znovu zájem o tento způsob prezentace a v loňském roce stoupla návštěvnost u všech veletrhů pořádaných jeho společností.

Prioritou brněnských veletrhů jsou odborné akce, kde jsou osobní setkání a kontakty pro daný obor nezastupitelné. „Když bych to hodně zjednodušil, tak třeba traktor nebo CNC stroj přes internet nekoupíte, ale na našich veletrzích si může zájemce o takovou investici vybrat z kompletní nabídky, která na trhu je, a současně se setkat face to face se všemi prodejci,“ dodává Pokorný.

Podle Juklíčka je znát, jak velkou úlohu internet sehrává. „Návštěvníci hledají na výstavách spíše informace. Internet pak ve velké míře rozhoduje o ceně a konečném nákupu,“ shrnuje své zkušenosti Juklíček.

Jiný pohled nabízí citovaný ředitel Výstaviště Lysá nad Labem. „Přítomnost digitálních médií především napomohla ke snížení nákladů na propagaci jednotlivých akcí. U obecněji zaměřených výstav, kterých máme v našem portfoliu většinu, jsme odliv návštěvníků ani vystavovatelů nezaznamenali,“ říká Matouš.

Co se letos povedlo?

Oslovení organizátoři veletržních akcí nejsou s návštěvností spokojeni pouze z globálního pohledu, ale i u konkrétních akcí. „Z prvního pololetí byl návštěvnicky mimořádně vydařený Motosalon, který během čtyř dnů navštívilo 56 000 návštěvníků, stoupající trend zaznamenává veletrh cestovního ruchu Go-Regiontour a vysokou odbornou úroveň si drží mezinárodní veletrh módy a obuvi Styl-Kabo,“ vypočítává Pokorný. Ta hlavní akce ale brněnské veletrhy teprve čeká, v polovině září proběhne vlajková loď tamního areálu Mezinárodní strojírenský veletrh, kterého se každoročně účastní více než patnáct stovek vystavovatelů a kolem osmdesáti tisíc návštěvníků. Ze zahraničí pak dorazí více než třetina vystavovatelů a zhruba deset procent návštěvníků.

V Lysé si letos nejvíce pochvalovali dvacátý ročník mezinárodní výstavy Natura Viva, která po šesti letech hostila mysliveckou výstavu s mezinárodní přehlídkou trofejové zvěře Evropy, Asie, Oceánie, Afriky a Ameriky. „Tato výstava byla nejen nejlépe navštívená, ale i nejlépe obsazená vystavovateli,“ dodává Matouš.


Areál brněnského výstaviště z ptačí perspektivy a během konání Mezinárodního strojírenského veletrhu. Ten se letos koná už posedmapadesáté, loni se ho podle organizátorů zúčastnilo přibližně osmdesát tisíc návštěvníků.

Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-52-53_2024

MAM Exkluzivně v časopise

7
Zrádci 2024
Golden Drum 2024

MAM Téma čísla

Téma Ročenky 2024
letaky
Návrh bez názvu-127
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Michal Šlechta_T-Mobile_nový web-otvírák (24)
Zdravko Krstanov
SedímvKlidu
Návrh bez názvu-130
Michal Šlechta_T-Mobile_nový web-otvírák (24)
Zdravko Krstanov
SedímvKlidu