Společnost Piano Media, původně slovenský start-up zabývající se realizací mediálních paywallů, pokračuje v expanzi. Firma oznámila v tiskové zprávě své sloučení s americkou službou Tinypass.
Obě firmy, které se zabývají vývojem SaaS (Software as a Service), budou fungovat nově pod sjednoceným názvem Piano.
Investoři Piana už loni na podzim koupili společnost Press+, která měla tehdy na americkém trhu dominantní pozici.
V čele nového tělesa stane jako CEO Trevor Kaufmann, jenž působil na stejné pozici i ve firmě Tinypass. V této pozici vystřídá dosavadní šéfku Piana Kelly Leachovou. Ta však ve firmě zůstane jako členka jejího představenstva a odborná poradkyně.
„Byznys na poli digitálních médií se čím dál více zaměřuje na zpeněžení svých věrných uživatelů. Spojení firem Tinypass s Piano Media umožní vydavatelům a mediálním institucím nejefektivnější monetizaci a zpřístupní nejpoužívanější analytické nástroje,“ řekl k transakci Trevor Kaufmann.
Piano bude po fúzi pracovat pro 1200 digitálních i multikanálových médií na světě. Mezi dosavadní klienty Piano Media patřily DC Thomson, Agora SA, IBT Media nebo DuMont Schauberg, Tinypass měl v portfoliu News Corp, Time nebo třeba NBC Universal. Tyto klienty bude zastupovat i společná firma Piano.
Za sídlo si Piano zvolilo One World Trade Center v New Yorku, současně si ponechává i pobočky v Evropě, konkrétně v Rakousku, Rusku a také na Slovensku, kde původně začínalo.
Piano pokračuje i na Slovensku
U východních sousedů Piano nabízí svůj platební systém dodnes. Jeho původní ambicí bylo shromáždění většiny velkých slovenských médií pod jeden paywall, jenž by umožňoval přístup k jednotlivým textům. Z projektu však časem vystoupily deník Pravda, Trend nebo Hospodářské noviny.
Nikdy do něj nevstoupil slovenský Axel Springer, jenž v zemi vydává bulvární deník Nový Čas nebo nejčtenější tamní lifestylový časopis Eva.