Registrace v e-shopech je v České republice vcelku rozšířená, dvě třetiny internetové populace (66 %) mají registraci dokonce ve více než jednom e-shopu, přičemž mladí a vzdělanější lidé jsou více ochotní se v e-shopech registrovat. Pětina internetové populace je registrována v e-shopech s elektronikou, např. Alza, CZC, TS Bohemia apod. (19 %), dále jsou populární nespecializované e-shopy se širokým sortimentem zboží, jako je Mall atd. (13 %) nebo e-shopy zaměřené na lékárenské a zdravotní produkty (9 %), kosmetiku, oblečení, hobby a sport. Víc než polovina z registrovaných uživatelů (53 %) uvádí jako hlavní výhodu registrace slevy a bonusové programy (53 %), třetina z nich oceňuje rychlejší nákup především díky již předvyplněným údajům při nákupu (32 %). Desetina registrovaných také zmiňuje výhodu zasílání newsletteru, kde najdou informace o zlevněném či jiném zboží v e-shopu (10 %). Newslettery si přitom nechává posílat a také je čte téměř polovina (45 %) internetové populace. Naopak důvody neregistrace spočívají hlavně v neochotě dostávat spamy a reklamu (19 % neregistrovaných), registrace v některých e-shopech není nutná (také 19 %), případně někteří nakupují on-line velmi málo, tedy registrace se jim ani nevyplatí (13 %). Ochrana soukromí jako důvod neregistrace zaznívá jen okrajově (7 %).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.