V červenci vznikla samostatná Asociace mediálních agentur, vystupující pod zkratkou ASMEA. U jejího vzniku figurují největší české mediálky, doteď sdružené ve specializované sekci Asociace komunikačních agentur. Všech třináct zakládajících agentur si ale zatím svoje členství v AKA zachovalo.
Mezi deklarované cíle nově vzniklé asociace patří hájení jejích členů během jednání s vlastníky a provozovateli komunikačních médií, jednání s dalšími osobami působícími na mediálním trhu včetně státu a jeho institucí a v neposlední řadě kultivace mediálního trhu v České republice.
Mediálkám chybí hlas
Výkonným ředitelem ASMEA se stal Ondřej Novák, známý ze svého působení v Universal McCann. Novák pro M&M potvrdil, že mu ASMEA aktuálně zabírá většinu pracovního času. „Zabývám se teď především otázkami vzniku asociace, která je mou hlavní činností jak po stránce ideové, tak faktické, protože práce je opravdu dost, včetně administrativních záležitostí ohledně mediálních otázek,“ uvedl pro M&M Novák.
Předsedkyní rady asociace byla jmenována Petra Pipková, dlouholetá ředitelka agentury MediaCom, dalšími členy rady jsou ředitel Dentsu Aegis Network Petr Chajda a Josef Wagenknecht, media director agentury Médea.
Wagenknecht pro M&M potvrdil, že otázka asociace mediálních agentur se řeší dlouhodobě. „Neexistovala tu platforma pro mediálky, zatímco všechny ostatní specializované agentury, jako například PR nebo digitální agentury, vlastní asociace měly. A v rámci AKA svoje zájmy komunikovat neumíme,“ myslí si Wagenknecht.
Ten také potvrdil, že jeho agentura z AKA nevystoupila, nová asociace si pouze zaregistrovala vlastní právní subjektivitu, IČO a výkonné orgány.
Plány nové asociace a situaci ohledně mediálních výzkumů přineseme v příštím čísle. Otázkou také zůstává, proč asociace vznikla právě v době, která byznysu mediálních agentur dvakrát nepřeje.
Členové ASMEA
Dentsu Aegis Network Czech Republic
Initiative Media Prague
Knowlimits Group
MediaCom Praha
MEC Czech
Media Investments
Mindshare
Médea
OMD Czech
PHD
Starcom Mediavest Group / Starcom Worldwide
Universal McCann Prague
ZenithOptimedia
Tradiční mediální agentury se rozhodly vyrazit do boje. Bude to boj o přežití?