Mediální výzkumy pod specializovanou asociací

V červenci vznikla samostatná Asociace mediálních agentur, vystupující pod zkratkou ASMEA. U jejího vzniku figurují největší české mediálky, doteď sdružené ve specializované sekci Asociace komunikačních agentur. Všech třináct zakládajících agentur si ale zatím svoje členství v AKA zachovalo.

Mezi deklarované cíle nově vzniklé asociace patří hájení jejích členů během jednání s vlastníky a provozovateli komunikačních médií, jednání s dalšími osobami působícími na mediálním trhu včetně státu a jeho institucí a v neposlední řadě kultivace mediálního trhu v České republice.

Mediálkám chybí hlas

Výkonným ředitelem ASMEA se stal Ondřej Novák, známý ze svého působení v Universal McCann. Novák pro M&M potvrdil, že mu ASMEA aktuálně zabírá většinu pracovního času. „Zabývám se teď především otázkami vzniku asociace, která je mou hlavní činností jak po stránce ideové, tak faktické, protože práce je opravdu dost, včetně administrativních záležitostí ohledně mediálních otázek,“ uvedl pro M&M Novák.

Předsedkyní rady asociace byla jmenována Petra Pipková, dlouholetá ředitelka agentury MediaCom, dalšími členy rady jsou ředitel Dentsu Aegis Network Petr ChajdaJosef Wagenknecht, media director agentury Médea.

Wagenknecht pro M&M potvrdil, že otázka asociace mediálních agentur se řeší dlouhodobě. „Neexistovala tu platforma pro mediálky, zatímco všechny ostatní specializované agentury, jako například PR nebo digitální agentury, vlastní asociace měly. A v rámci AKA svoje zájmy komunikovat neumíme,“ myslí si Wagenknecht.

Ten také potvrdil, že jeho agentura z AKA nevystoupila, nová asociace si pouze zaregistrovala vlastní právní subjektivitu, IČO a výkonné orgány.

Plány nové asociace a situaci ohledně mediálních výzkumů přineseme v příštím čísle. Otázkou také zůstává, proč asociace vznikla právě v době, která byznysu mediálních agentur dvakrát nepřeje.

Členové ASMEA

Dentsu Aegis Network Czech Republic

Initiative Media Prague

Knowlimits Group

MediaCom Praha

MEC Czech

Media Investments

Mindshare

Médea

OMD Czech

PHD

Starcom Mediavest Group / Starcom Worldwide

Universal McCann Prague

ZenithOptimedia

Tradiční mediální agentury se rozhodly vyrazit do boje. Bude to boj o přežití?

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia