Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mediálky: Bez AKA ušetříme

Vznikající Asociace mediálních agentur bude jedním ze zadavatelů klíčových mediálních výzkumů sledovanosti, poslechovosti a čtenosti. Mediální agentury se tak jejím prostřednictvím stanou přímou součástí struktur, které tyto výzkumy metodologicky ovlivňují a také za ně platí. „Také se připravujeme na chystaná výběrová řízení, jen příští rok proběhne tendr na organizátora peoplemetrového měření a výzkumu Media projekt,“ upozorňuje výkonný ředitel asociace Ondřej Novák.

Metodologicky v pořádku

Metodologické změny ve výzkumech nejsou podle Nováka až tak potřebné, jako spíše různá vylepšení s ohledem na technologický vývoj. „Trh má ale nějakou velikost a finanční mohoucnost. Vymyslet si můžeme ledacos, ale nesmí to ve výsledku stát miliardu,“ upozorňuje Novák.

Jinou otázkou je cena, kterou jsou mediální agentury za jmenované výzkumy ochotny platit a která byla jedním z hlavních faktorů, proč se rozhodly obejít bez zprostředkování AKA. „Za peoplemetry platíme stejně, ale neplatíme už aparát AKA. Data nás tak stojí stejně, ale platíme méně,“ vysvětluje Petra Pipková, ředitelka agentury MediaCom. Její slova potvrzuje i výkonný ředitel AKA Michal Charvát. „Pro letošní rok mají mediální agentury v AKA odpuštěny členské poplatky, což jim určitě jistou částku ušetří,“ uvedl pro M&M Charvát. Celou situaci chce AKA s asociací mediálek vyřešit během podzimu.

Reklama
Abovalve


Ondřej Novák a Petra Pipková vysvětlují důvody vzniku Asociace mediálních agentur.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)