Vznikající Asociace mediálních agentur bude jedním ze zadavatelů klíčových mediálních výzkumů sledovanosti, poslechovosti a čtenosti. Mediální agentury se tak jejím prostřednictvím stanou přímou součástí struktur, které tyto výzkumy metodologicky ovlivňují a také za ně platí. „Také se připravujeme na chystaná výběrová řízení, jen příští rok proběhne tendr na organizátora peoplemetrového měření a výzkumu Media projekt,“ upozorňuje výkonný ředitel asociace Ondřej Novák.
Metodologicky v pořádku
Metodologické změny ve výzkumech nejsou podle Nováka až tak potřebné, jako spíše různá vylepšení s ohledem na technologický vývoj. „Trh má ale nějakou velikost a finanční mohoucnost. Vymyslet si můžeme ledacos, ale nesmí to ve výsledku stát miliardu,“ upozorňuje Novák.
Jinou otázkou je cena, kterou jsou mediální agentury za jmenované výzkumy ochotny platit a která byla jedním z hlavních faktorů, proč se rozhodly obejít bez zprostředkování AKA. „Za peoplemetry platíme stejně, ale neplatíme už aparát AKA. Data nás tak stojí stejně, ale platíme méně,“ vysvětluje Petra Pipková, ředitelka agentury MediaCom. Její slova potvrzuje i výkonný ředitel AKA Michal Charvát. „Pro letošní rok mají mediální agentury v AKA odpuštěny členské poplatky, což jim určitě jistou částku ušetří,“ uvedl pro M&M Charvát. Celou situaci chce AKA s asociací mediálek vyřešit během podzimu.
Ondřej Novák a Petra Pipková vysvětlují důvody vzniku Asociace mediálních agentur.