Počet uživatelů, kteří při procházení internetu aktivně blokují reklamy, se meziročně zvýšil o 41 procent, v červnu jich bylo 198 milionů. Údaje vyplývají ze studie The Cost of Ad Blocking, kterou vypracovaly společnosti Page Fair a Adobe. Podle průzkumu používá „blokátory“ digitální reklamy (ad blockers) 77 milonů Evropanů oproti 45 milionům Američanů. Vedoucí zemí v Evropě je Německo, reklamu zde blokuje 18 milionů uživatelů, následuje Velká Británie s 12 miliony. V České republice studie uvádí 907 tisíc aktivních uživatelů měsíčně. Potenciálním problémem jsou finanční ztráty, které doléhají zejména na média. Tento rok je výzkumníci odhadují na 21,8 miliardy dolarů. Příští rok by se ztráty měly téměř zdvojnásobit na 41,4 miliardy dolarů. Za nepříznivou prognózu pro rok 2016 může především prozatím malé rozšíření blokátorů mobilních reklam.