Letos v březnu ukončil Plzeňský Prazdroj, vlastněný skupinou SABMiller, výběrové řízení na tvorbu nové webové stránky Kozlovna.cz pro značku Velkopopovický Kozel. Ve finále zvítězila pražská pobočka původně slovenské agentury Elite Solutions, která porazila stávající agenturu pivovaru, taktéž původně slovenské Triad Advertising.
Mluvčí Prazdroje Kateřina Krásová ocenila grafickou podobu návrhu, která byla podle ní navržena v duchu konceptových hospod Kozlovna. Tendru, který trval čtyři týdny, se kromě jmenovaných agentur zúčastnila ještě jedna „menší lokální agentura“.
Stará podoba webu už podle Krásové neodpovídala potřebám rozvíjejícího se konceptu hospod Kozlovna. „Navíc nebyla optimalizovaná pro mobilní zařízení a byla zastaralá i po grafické stránce,“ dodává Krásová.
Web Kozlovna.cz má sloužit jako informační rozcestník o všech takto pojmenovaných restauracích a návštěvník by si měl najít a vybrat ve svém okolí tu nejbližší. Součástí webu jsou i informace o filozofii celého konceptu, stejně jako produktové informace o jednotlivých druzích piv produkovaných Velkopopovickým Kozlem.
Personalizované weby všem
Příprava rozcestníku ale byla jen jedním z úkolů výběrového řízení. „Druhým bylo vytvoření platformy pro přípravu webových stránek jednotlivých Kozloven. Cílem je podpora jejich podnikání a usnadnění orientace majitelů v prostředí digitálního marketingu,“ vysvětluje Krásová.
Každá Kozlovna tak bude mít personifikovanou webovou stránku optimalizovanou pro mobilní zařízení. Na tyto stránky bude také Kozlovna.cz odkazovat.
V rámci digitální komunikace spolupracuje značka Velkopopovický Kozel s uvedeným Triadem, pro plánování a nákup médií využívá agenturu MEC Czech. „Aktivity připravujeme průběžně, konkrétní poptávky po službách nad rámec této spolupráce vyhlašujeme standardně přes výběrová řízení,“ dodává Krásová.
Hrdinové všedního dne
Značka Velkopopovický Kozel spadá v rámci současného portfolia plzeňského pivovaru mezi tzv. mainstreamové značky a jejím aktuálním posláním je podle Krásové „odměňovat hrdiny všedního dne za jejich poctivou práci“. „S výkonem značky na trhu jsme spokojeni, své plány dlouhodobě plní, přesto stále vidíme prostor pro růst,“ nechává si otevřený konec Krásová.
Jednou z klíčových cílových skupin značky Velkopopovický Kozel jsou podle Krásové kutilové. „Proto chystáme na podzim jednak menší průzkum mapující problematiku kutilství v České republice, jednak soutěž, která dá českým kutilům možnost pochlubit se tím, na co jsou opravdu hrdí – svou dílnou,“ upřesňuje nejbližší plány značky Krásová.
Restaurace sítě Kozlovna se dočkají personalizovaných webů.