Kouzlu Periscopu už přišly na chuť i české firmy

Aplikace Periscope se poté, co ji koupil za 100 milionů dolarů Twitter, stává fenoménem. Potenciál aplikace umožňující živý stream videa velmi záhy pochopily i značky a média. Adidas jejím prostřednictvím podepsal nový kontrakt s fotbalistou Jamesem Rodríguezem, britské O2 představilo nový model smartphonu a aplikaci využily i televizní sítě v čele se CNN nebo NBC. Poměrně brzy se Periscope rozšířil i do Česka. Mezi průkopníky Periscopu patří třeba Roman Vaněk, jenž prezentoval zákulisí své show na Stream.cz, nebo kapela Kryštof, která takto živě odehrála singl z nové desky.

Živé vysílání je sexy

Kouzlo Periscopu už objevili i zástupci tuzemských značek. Jedním z „pionýrů“ této aplikace se stala agentura TL5, která už má za sebou několik významných akcí. Nejprve si vyzkoušela přenos rapového koncertu z pražské náplavky pro Jägermeister, respektive Rémy Cointreau ČR, aby v červenci živě zprostředkovala zákulisí Filmového festivalu Karlovy Vary pro Vodafone. Na přelomu letošního července a srpna pak TL5 v přenosech pro Jägermeister pokračovala, odvysílala totiž materiál ze zákulisí akce High Jump z Hříměždic.

„Periscope vnímám jako nejúžasnější z nových platforem, nedávno ještě jen stěží představitelné živé vysílání je něco neuvěřitelně sexy,“ neskrývá fascinaci z nové platformy Tomáš Votruba z TL5 a dodává: „Klienti obvykle schvalují každý vizuál, kdežto dění na Periscopu je spontánní, ryzí a neměnné.“

Na klienty, kteří se nebojí zkoušet nové věci, má ostatně Votrubův tým štěstí. Myšlenka na karlovarskou spolupráci s Vodafonem vznikla na pražské konferenci Twitteru, v případě Rémy Cointreau jde také o dlouhodobou spolupráci. „Klient Rémy Cointreau je inovativní a rád zkouší nové platformy. Přenos z pražské náplavky byl ideální pro otestování aplikace Periscope,“ říká Martina Votrubová, která má nové platformy v TL5 Digital na starosti. Spokojená s využitím nových platforem je i Veronika Hromadová, digital media manažerka z Rémy Cointreau. „Aktivity jako Periscope z náplavky nebo Snapchat z Undercover Games nám umožňují on-line i off-line světy propojit, a to navíc způsobem, který baví naši mladou cílovou skupinu a opinion leadery, protože děláme věci jinak a dříve, než to bylo cool. Věříme, že niche aktivity nám pomáhají zůstat relevantními pro naše zákazníky, kteří nevyznávají mainstream,“ objasňuje význam Periscopu Hromadová.

Přenos z koncertu Bigg Boss na náplavce sledovalo více než 300 diváků, kteří jej ohodnotili více než dvěma tisíci lajky. Martina Votrubová je přesvědčena o tom, že v jeho průběhu nezanikla samotná značka Jägermeister: „Stream inicioval profil brandu, byla to televize, kterou si v reálném čase vytvořil přímo Jägermeister. Když jsme dělali živé rozhovory přímo s rapery, snažili jsme se nenásilně zabrat i kelímky nebo reklamy s jeho logem.

Streamy pro Vodafone zachytily zákulisí karlovarského filmového festivalu. „Celkově jsme během nich nasbírali přes 450 nových followerů a během 33 streamů jsme získali přes tři tisíce zhlédnutí,“ představuje čísla projektu Votrubová. Dosahu také pomohla vzájemná spolupráce s Českým rozhlasem Radiožurnál. TL5 pro operátora po boku dění na Vodafone pláži, na koncertech a ve festivalovém zákulisí streamovala také dění ze studia rozhlasové stanice. TL5 rovněž poskytla několik rozhovorů s hosty a ve vysílání se mihl i Jiří Bartoška.

Operátor upozorňoval na kvality LTE

Vodafone chtěl ve Varech demonstrovat především své konkurenční výhody v boji s ostatními operátory. „Periscope jsme využili hlavně k tomu, abychom poukázali na kvalitu našeho LTE signálu a možnosti naší sítě,“ říká Michael Barták, šéf digitálního marketingu mobilního operátora.

Budoucnost Periscopu však nespočívá pouze ve snímání všemožných eventů. „Dovedu si představit kampaň, kde bude video přenášet telefonem CEO automobilky přímo z prostředí její výrobní linky,“ uzavírá debatu představením své vize Tomáš Votruba.


Tomáš Votruba (Social Media + Digital Strategy) a Martina Votrubová (Social Media) sice reprezentují stejnou agenturu TL5, zato shoda jejich jmen je čistě náhodná.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)