Značky ochucených piv jsou mezi českou internetovou populací známější než značky ciderů. Ty zřejmě ještě patří spíše k novinkám na trhu. Ochucená piva a cidery pije častěji mladší generace ve věku 15-29 let, která si také spíše vybaví jejich značky. Nejznámější značkou na trhu je Staropramen Cool (vybaví si jej 55 % internetové populace), který je také nejoblíbenějším ochuceným pivem pro 39 % z lidí, kteří ochucená piva pijí. Další nejznámější jsou Radler Zlatopramen nebo Gambrinus. Ten je populární zejména u žen. V roce 2012 ochucená piva pila hlavně/jen v letní sezoně přibližně třetina internetové populace (36 %), zatímco nyní je to již polovina (51 %). Naopak lidí, kteří je pijí celoročně, významně ubylo (z 34 % na 21 %). Co se týká ciderů, více než polovina (52 %) internetové populace si nevybaví značku žádnou a ti, kteří si nějakou vybaví, si často nepamatují přesný název. Čtvrtina (29 %) zná značku Kingswood. Druhý nejčastěji zmíněný je Carling (12 %), následovaný značkou Strongbow (7 %). Více než polovina (56 %) internetové populace nepije cidery vůbec a čtvrtina (23 %) hlavně/jen v letní sezoně.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Čechách. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci České republiky.
Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz, nebo [email protected]). Obdobný projekt funguje i na Slovensku.