Značka Adidas do svých reklamních kampaní obvykle obsazuje samá hvězdná jména. Také v nejnovější reklamě figurují slavní sportovci jako Leo Messi, Gareth Bale, James Rodriguez, Mesut Ozil, Thomas Müller a Ricky Rubio. Firma ale tentokrát neoslavuje jejich úspěchy. Naopak, staví je do pozice „běžných smrtelníků“.
Agentura 72andSunny vytvořila pro divizi Adidas Sports debutový reklamní koncept, který je součástí globální kampaně Sport15. Nová komunikační strategie staví na tom, že fanoušci již nemají své fotbalové idoly slepě napodobovat a adorovat, ale místo toho vnést do hry vlastní prvek a pak hvězdy vyzvat imaginárně na souboj.
Kampaň odstartoval televizní spot Create your own. V klipu vystupuje mladý anonymní sportovec à la aspirující fotbalová hvězda, který povzbuzuje ostatní, aby šli svou cestou a příběhy slavných fotbalistů se pouze inspirovali. „Toto už nejsou moji hrdinové, ale soupeři,“ dodává hlas v reklamě.
„Dílo agentury 72andSunny reprezentuje způsob, jakým bude značka Adidas komunikovat v budoucnosti,“ uvedl v tiskové zprávě Eric Liedtke, člen představenstva společnosti Adidas Group zodpovědný za strategii globálních značek. 72andSunny zastupuje sportovní značku od března tohoto roku, kdy nahradila reklamní agenturu 180 L.A.
„Chtěli jsme předat smysluplné poselství, které by inspirovalo mladé fotbalisty a podnítilo jejich tvořivost,“ vysvětlil Glenn Cole, komunikační ředitel agentury 72andSunny. „Úspěšnými se stanete, když vnímáte své hrdiny jako konkurenci. Musíte být ochotni sundat je z piedestalu,“ dodal.
Klip poběží ve více než 52 zemích, objeví se v televizi i na on-line platformách.