Přestože obrazový formát .gif je známý od roku 1987, jeho masová popularita sahá až do posledních let. Internet je doslova zaplavený především zábavním obsahem se smyčkou obrázků, které se promění během pár sekund.
Gif má spoustu výhod, dovoluje rychle vystavět zajímavou pointu, přitom zabírá minimum dat a je velmi jednoduché ho vytvořit. O to překvapivější proto bylo, že se jejich využití Facebook poměrně dlouho bránil. Vkládat gify do news feedu umožnil teprve letos na jaře, ale pouze pro soukromé profily. Firmy přišly zkrátka a to se má nyní změnit.
Klíčový bude engagement
Facebook minulý týden vybraným společnostem umožnil experimentálně umístit na firemní profily právě několik gifů. Jednalo se například o americký restaurační řetězec Wendy’s, Coca-Colu, nebo brazilského výrobce limonád Kuat. „Vyhodnocujeme, jak velký úspěch to bude mít mezi uživateli, než gify spustíme na více profilech,“ oznámil mluvčí Facebooku.
„Podpora gifů je vodou na mlýn hlavně pro zábavní stránky, jako je třeba Buzzfeed. I pro korporátní značky je to určitě zajímavá forma prezentace, která se dá využít například pro videa natočená technikou stopmotion. Až budou gify dostupné, určitě se je vyplatí vyzkoušet. Facebook mění algoritmy každý den a třeba právě gify budou v Česku fungovat dobře a budou mít vyšší engagement než obrázky, nebo dokonce videa,“ hodnotí blížící se nástup gifů Adam Špina, strategy and media director z agentury Triad Advertising.
Šanci vyzkoušet si gif chytily nerychleji za pačesy značky Coca-Cola, Wendy’s a Kuat.