Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Důvěra je křehká. Nenechme si ji krást

Případ se zcizeným medialistem oživil zájem o ochranu informací a know-how v public relations. V oboru, který víc než leckterý jiný stojí právě na „nehmotné“ materii, je způsob, jakým zacházíme s daty, alfou a omegou naší konkurenceschopnosti. A tak jako ve všech poradenských službách i v PR vše začíná u profesionální sebekázně těch, kdo tyto služby poskytují. To první, co musíme chránit, jsou důvěrné informace našich klientů. Pokud se na nás obracejí o radu, jak v té či oné věci postupovat, musí mít elementární víru, že to nevytroubíme obratem do světa. Platí při tom, že o tom, co je a není důvěrné, rozhoduje názor klienta, nikoliv náš. Etická komise posuzovala před časem případ šéfa agentury, který v médiích komentoval zákulisí rozhodování o krizové komunikaci svého bývalého klienta. Třebaže to, co „vyzradil“, bylo víceméně nevinné, a přesto, že to učinil až po letech, nezbývalo než souhlasit s klientem, že tohle se v naší branži zkrátka nedělá. Kdo neumí svou sdílnost udržet pod kontrolou, měl by si najít jinou profesi. Druhou rovinu tvoří know-how agentury – jakási sdílená znalost a zkušenost získávaná dlouhodobou prací v oboru. Medialist je součástí takového know-how. Je zřejmé, že medialisty nejenom rychle zastarávají, ale s trochou citu a důslednosti není ani těžké je sestavit v poměrně krátkém čase znovu. Je také fakt, že samostatně – jako produkt – je medialist neprodejný, a tedy vlastně bezcenný. Přesto si agentury medialisty a další součásti svého know-how chrání. Proč? Inu právě kvůli důvěře klientů. Pokud nedokážeme ochránit své vlastní know-how, mohou nám věřit, že ochráníme jejich důvěrné informace? Spoléhat jen na disciplínu pracovníků agentur nestačí. K ní přistupují prostředky právní ochrany, jejichž prostřednictvím jsou smluvní sankce sjednané s klienty pro případ porušení důvěrnosti opět smluvně přeneseny na konkrétního viníka. Také přístup k datům klientů musí být důsledně omezen jen na ty, kteří je pro svou práci nutně potřebují. A konečně tu jsou kontrolní mechanismy, které odhalí podezřelé manipulace s daty v síti či na serveru. Důvěra klientů je křehká a nikdo o ni nechce přijít.

 

Pokud neochráníme vlastní know-how, jak nám mohou věřit?

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)