Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Český původ výrobků nám v prodejích nahrává

Začátek srpna je pro výrobce a prodejce psacích potřeb pro školáky každoročně zelenou ke spuštění jejich kampaní. V televizi jsou nyní vidět spoty značek Centropen, PilotStabilo, kterým pak v místě prodeje konkurují třeba Faber Castel, Maped a spousta levné produkce z Asie.


Kdybyste srovnal léto 2010 a 2015, jdou investice do marketingu Centropenu nahoru?

Období, kdy se nám prodávalo samo, jsou již nějakou dobu pryč. Nabídka psacích potřeb na trhu je opravdu veliká. Kromě Centropenu jsou zde kvalitní zahraniční značky a pak spousta nekvalitních, levných výrobků především z Číny. Jsme tedy samozřejmě nuceni více pracovat se značkou i komunikací se zákazníky.

Reklama
Know


Konkrétně promujete hlavně školní roller Tornado. Jakou další cestou kromě TV spotu jej chcete dostat do penálů školáků?

Dlouhodobě se věnujeme problematice správného psaní, jako jedni z prvních jsme začali na českém trhu propagovat psací potřeby s trojúhelníkovým, tzv. ergo úchopem. Nyní jsme např. partnery webu www.jak-spravne-psat.cz, jehož garantem je profesorka Technické univerzity v Liberci Jana Johnová. Zejména design výrobků určených dětem konzultujeme s odborníky z pedagogicko-psychologických poraden. Roller Tornado jsme tak například doplnili masážními výstupky, které dokážou zabránit únavě ruky při delším psaní. Veškeré naše inovace vycházejí z praxe spolupracujících odborníků. Dále Tornado podpoří reklama v místě prodeje, stojany v řetězcích, výzdoba v maloobchodních prodejnách a v neposlední řadě i nové barevné kombinace, které jsme pro letošní sezonu připravili. Spolu s rollery také promujeme stíratelné tabulky a popisovače, zkrátka výrobky, které patří na každý nákupní seznam rodičů.


Oslovujete se svou nabídkou přímo školy?

Výběr psacích potřeb je v první řadě vždy na rodičích, i když vliv školy či samotné učitelky nelze podceňovat. Se školami jsme začali spolupracovat již v 90. letech, kdy začaly rollery postupně nahrazovat dosavadní plnicí pera. Aktivitou letošního roku jsou žákovské knížky, které nesou na přední stránce poselství o tornádu a odkaz na již zmíněný web.


Nebojí se ředitelé škol šířit touto cestou ke školákům reklamu?

Spojili jsme se s distributorem učebních pomůcek, sešitů a právě žákovských knížek, přičemž tyto knížky dostanou školy v případě zájmu zdarma. V dnešní době, kdy jejich vedení šetří každou korunu, věřím, že je rády objednají. Navíc se ta reklama přímo dotýká problematiky psaní, dnes celá třetina dětí v prvních třídách má se správným držením psacích či kreslicích potřeb problémy.


Kladete na český původ důraz v komunikaci?

Skoro na všech reklamních materiálech, na obalech pak máme vlaječku Český výrobek.


Školní pomůcky se již dnes dají lehce nakoupit v e-shopu, některé dokonce nabízejí i hotové sety pro prvňáčky. Centropen e-shop mít nebude?

Záměr otevřít vlastní e-shop je ve fázi diskuse. Pokud jde o distribuci, máme asi 40 velkoobchodních distributorů po celé republice, přes které prodáváme. Jsme velkosérioví výrobci, distributoři od nás odebírají objemy zboží na paletách, těžko bychom zatím vykrývali požadavky v jednotlivých kusech. Naše logistika na to zatím není stavěna, teprve zvažujeme, jaké náklady a změny by e-shop vyžadoval.


Jakou část vašich tržeb činí export?

Když to zhodnotím komplexně, jsme více firma proexportní, dvě třetiny naší produkce jdou za hranice České republiky. Obrat v tržbách činí přibližně půl miliardy korun ročně. Prodáváme ve 45 zemích, pod značkou Centropen vyvážíme na východní trhy. Na západních trzích prodáváme pod značkami našich odběratelů, k nimž se řadí např. Schwan-Stabilo, Crayola, SES Creative či Pentel. Tyto firmy u nás zadají výrobu a několikrát do roka pak u nás provádějí audit kvality, včetně dodržování platné evropské legislativy.

Pavel Kaupa, Centropen, domestic sales director

Tradice výroby psacích prostředků v Dačicích sahá do roku 1940, kdy vedle dílny s výrobou koženého zboží vznikla dílna nová s plnicími pery a dodnes se zde soustřeďuje přes 90 procent veškeré produkce. Pavel Kaupa nastoupil do firmy před osmi lety, kdy ve funkci ředitele tuzemského prodeje nahradil svého otce. Na TV spotu pro rollery Tornado spolupracovala agentura Momentum.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)