Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Bojíte se novinek? Staré ale není bezpečnější

Zdá se, že Flash má v on-line marketingu neotřesitelnou pozici. Zadavatelé neradi experimentují, a tak obvykle příliš neslyší na nové formáty. Flash přece funguje už tak dlouho, tak proč bychom ho měli měnit? Jenže IT svět se rychle mění a staré dobré věci v něm nemusí vždy fungovat úplně nejlépe. Napadlo vás někdy, že využíváním formátu Flash můžete nepřímo ohrozit své klienty? Nedávno zveřejněná studie Cisco Midyear Security Report ukazuje, že také kyberzločinci sází na osvědčené aplikace. A jen za prvních pět měsíců letošního roku se objevilo 62 nových bezpečnostních mezer v Adobe Flash. To je přibližně o třetinu více než za celý loňský rok a o pět více než v roce 2012, který byl doposud rekordním. Kvůli tomu právě Flash patří k nejoblíbenějším cílům internetových útočníků. Jeho dlouhá historie jim umožnila jej důkladně poznat a především odhalit jeho bezpečnostní chyby. Ty pak mohou využít k napadení počítače návštěvníka. Ještě loni se zdálo, že zájem o Flash ze strany kyberzločinců trochu upadá, ale výsledky zmíněné studie ukazují, že karta se obrací. Musíme si uvědomit, že hackeři už dávno nejsou obrýlení mladíčci snažící se dokázat si své schopnosti.

Kyberzločin je již profesionálním odvětvím a útok si můžete koupit jako cokoliv jiného na internetu. Takzvané exploit kity využívají známých bezpečnostních chyb k tomu, aby se dostaly do hostitelského počítače. Takový exploit kit je vlastně předpřipraveným kybernetickým útokem. Nejpopulárnějším takovýmto „útočným balíčkem“ je v letošním roce Angler. Tomu k popularitě pomohlo právě zaměření se na bezpečnostní chyby Flashe. A je úspěšný. Až 40 procent uživatelů, kteří vstoupili na web infikovaný tímto balíčkem, bylo napadeno. Takže až budete příště plánovat novou kampaň, není čas se zamyslet nad tím, jestli nesáhnout po některé z modernějších – a tím i bezpečnějších – technologií, jako je třeba HTML5? Jinak by se totiž mohlo docela dobře stát, že právě vaši kampaň použijí k útoku kyberpiráti. Je otázkou, jestli pak klienti uvěří, že to není vaše vina.

 

Až budete plánovat kampaň, zamyslete se, jestli nevyužít modernější technologii.

Reklama
ČEZ

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu