Tisíciprocentní zvýšení týdenního organického dosahu zaznamenala podle PR agentury AMI Communications její facebooková kampaň pro společnost ArcelorMittal Ostrava, která propagovala účast firmy na festivalu Colours of Ostrava a charitativní projekt Tanec pro život.
Při Tanci pro život lidé na podložkách napodobují pohyby profesionálních tanečníků a počítač jim počítá skóre. Toto skóre se pak převede na peněžní částku, přičemž částky všech účastníků se sčítají. Mittal po skončení akce věnuje vytančenou částku neziskovým organizacím.
Akce se poprvé objevila v roce 2010 právě na Colours, kde získala dobrou odezvu. Pro Mittal se proto stala dlouhodobým CSR projektem. Letos do něj poprvé vstoupila i AMI, která v poslední době deklaruje, že portfolio svých služeb rozšířila o aktivní využití sociálních sítí. Oficiální facebookový profil ostravského Mittalu byl přitom založen teprve na začátku dubna. Jednalo se tedy o první kampaň na něm realizovanou.
Tváří kampaně a průvodcem festivalem se stal v Ostravě populární zpěvák Ezy Hýbl. Profil Mittalu byl propojen jak s profilem zpěváka, tak i samotného festivalu, který má téměř 50 tisíc fanoušků.
Agentura v rámci kampaně nejprve nabídla pohled do zákulisí příprav festivalu a detaily programu. Pak přidávala shrnutí dne s fotografiemi, videa, ankety a rozhovory s umělci. Kampaň byla podpořena tipovací soutěží a hashtagovou soutěží o nejlepší fotografii při tanci.
Celkový dosah kampaně byl 182 092 uživatelů FB a týdenní organický dosah se podařilo navýšit o 1273 procent, téměř na 50 tisíc lidí. Poslední video vykázalo dosah 40 tisíc lidí, zhlédlo ho víc než 13 tisíc.
Profil Mittalu během kampaně získal 62 nových fanoušků, což představovalo více než 17procentní nárůst. To vše při investici do reklam s různým cílením v hodnotě necelých dvou tisíc korun. Cena za jednoho fanouška tak byla 20 haléřů. Průměrný engagement rate dosahoval 10 procent. Po skončení kampaně se stále daří udržovat nadprůměrný dosah.
Projekt charitativního tance na podložkách byl letos poprvé – a úspěšně – podpořen kampaní na FB.