Agentura roku potřebuje prestiž. A komunikaci

Agentura roku. Prý se letos vyhlašovat nebude. Co k tomu říct? Já osobně jsem pochopitelně zklamán. A samozřejmě v Ogilvy nejsem sám. Pořadatel ještě na začátku června ujišťoval odbornou veřejnost, že to, co nebylo spočítáno správně, se ve výhledu několika dnů dopočítá a pak se Agentura roku zcela jistě vyhlásí, pokud ne na ceremoniálu, pak alespoň mediálně. Pak, pokud vím, se v médiích na toto téma nic nedělo. A najednou je všechno jinak, soutěž se prý letos vyhlašovat nebude. My v Ogilvy se sice můžeme cítit úřadující Agenturou roku i nadále, podobně jako mistr republiky je úřadujícím mistrem až do dalšího šampionátu. To by nás teoreticky mohlo těšit, kdybychom věděli, že letos by nám titul agentura roku stejně unikl. Ale když počítám v intencích dosavadních pravidel, vychází zcela jasně, že v případě správného součtu všech bodů nám druhý titul za sebou unikl. Jsem přesvědčený, že ano, ale to může říct každý. Samozřejmě s pořadateli souhlasím v tom, že je lepší, aby nevyhrál nikdo, než aby vyhrál někdo nespravedlivě. Ale proč to nejde včas opravit? Možná to vědí ti, kteří vidí do zákulisí, ale oficiálně je ticho po pěšině. Nejde o nás. Tady jde o víc než o nějakou více či méně zhrzenou agenturu nebo agentury. Jde o to, že trpí prestiž tohoto titulu. Bez ní je k ničemu. Myslím, že by mělo být jasně a zcela konkrétně řečeno, o co jde. Proč se stalo, že je zase všechno jinak. Proč se věc, která by měla být důležitá, tak nějak po našem zase podělala. Zamete-li se to pod koberec, zbude jen pachuť, dohady, šuškanda a řevnivost. Všichni přece chceme, aby titul Agentura roku opravdu měl svou váhu. Měl by oceňovat ty agentury, které mají v rovnováze byznys i kreativní excelenci, což je v téhle branži jednoznačně nejtěžší disciplína. A jsme-li komunikační agentury, tak komunikujme.

 

Trpí prestiž toho titulu. Bez ní je k ničemu. Všichni chceme, aby měl svou váhu.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia