Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Televize je stále na vrcholu

Tradiční média ještě nejsou na ústupu. Vyplývá to z výzkumu Stará a nová média v každodennosti českých publik, jejž zveřejnila Fakulta sociálních studií v Brně. Zejména televize si v resumé studie nevede špatně.

Ze studie, která vzešla z dat shromážděných společností Median, vychází stále jako dominantní médium, jehož éra se pořád nechýlí ke svému konci.

Televizor vlastní 9 z 10 Čechů, přičemž pro ně zůstává primárním zpravodajským zdrojem. 66 procent lidí sleduje zprávy každý den a 9 z 10 konzumentů sleduje zpravodajství v televizi.

Reklama
ČEZ

Informace z papírových novin získává každý třetí z 10 respondentů, přičemž v případě preferování tisku hraje primární roli nikoliv vzdělání, ale věk. Necelá polovina čerpá informace z on-line prostředí.

Největší odklon od tradičních médií je citelný u nejmladších věkových skupin 18-29 a 30-39 let, nicméně i pro generaci tzv. millennials panuje dominance televizního přijímače.

Necelých 66 procent populace ve věku 18-29 let ji považuje za svůj zdroj zpráv, ve skupině 30-39 je její výsledek ještě o 10 procent lepší.

Sociálním sítím vévodí Facebook

Studie se zaměřila i na stále rostoucí popularitu sociálních sítí. „V tuto chvíli je možné konstatovat, že v mladších věkových kategoriích se Facebook stal mainstreamově používanou, v rámci každodennosti domestikovanou komunikační platformou,“ potvrzují v textu autoři z FSS MU.

Pro lidi mezi 18 a 29 lety se zejména Facebook stal běžnou součástí života. Alespoň jednou týdně jej aktivně použije více než 76 % takto starých lidí. Mezi populárními sociálními sítěmi se udržel i server Spolužáci.cz, provozovaný Seznamem. Ten používá pětina české populace. Na druhou stranu příliš oblíbená není napříč českou populací mikroblogovací služba Twitter, kterou denně použije jen 0,6 procenta. Ještě menší počet aktivních uživatelů má síť LinkedIn.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)