Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

On-line komunikace od digitální, nebo PR agentury?

Při sledování televize používá svůj telefon až 80 % diváků. A 60 % všech zařízení připojených k internetu tvoří mobily a tablety. Není divu, že firmy chtějí být vidět on-line, a to jak na předních místech ve vyhledávačích, tak i na sociálních sítích, fórech a blozích. A nestačí být pouze vidět, jak jsme se o tom mohli přesvědčit například u rozporuplné kampaně na drinky Smarty Dominika Haška. Je potřeba být vidět v pozitivním světle. Na to, jak toho dosáhnout, je možné se dívat z pohledu digitální agentury a z pohledu PR agentury. Digitální agentury vznikaly pro potřeby zajištění on-line kampaní a lepších pozic ve vyhledávačích, pro PR agentury je digitální komunikace dalším komunikačním kanálem. Jejich působnost se částečně překrývá, ale v rámci svého zaměření každá akcentuje jinou oblast. U digitálních agentur je to měřitelnost, PR agentury zase vynikají v práci s obsahem. Digitální agentury ovládají SEO, linkbuilding a PPC kampaně a dokážou zákazníky identifikovat, oslovit a navést na cílovou stránku, kde probíhají konverze. Klient může rychle porovnat, kolik ho stálo oslovení jednoho zákazníka a jaká byla míra konverze (a úspěšnost kampaně). PR agentury se zaměřují na práci s obsahem, interakci a udržování dlouhodobého vztahu s publikem, které sdělení dále organicky sdílí. PR agentury v on-line prostoru vytvářejí dlouhodobý vztah s cílovými skupinami a zajišťují šíření pozitivního word Of mouth na blozích, fórech a sociálních sítích, influencerům nabízejí produkty k testování, podněcují diskuse a odpovídají na dotazy. V rámci krizové komunikace zmírňují negativní reakce a prezentují značku jako přívětivého pomocníka, který je vždy připraven řešit problémy svých zákazníků. Dále má PR agentura přehled i o off-line dění a může využívat synergických efektů a zvýšit dosah celkové komunikace. Klient může od PR agentury očekávat vybudování dlouhodobě pozitivního vnímání značky. Oba přístupy mají své výhody a v ideálním případě je třeba oba propojit. Díky kombinaci obou přístupů zajistí PR agentura klientovi v on-line prostoru dlouhodobě dobré renomé, ze kterého může digitální agentura vytěžit další konverze v on-line kampaních.

 

Oba přístupy mají své výhody. Ideální je propojit je.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)