Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nevnucujeme se, jen plníme přání


Věrnostní program pro držitele platebních karet MasterCard, Priceless Specials, založený na tzv. cashbacku z každé platby u vybraných obchodníků, běží zhruba dva měsíce. Kolik se již registrovalo zákazníků?

V současné době registraci na webu programu (www.pricelessspecials.cz) uskutečnilo přibližně šest tisíc zákazníků. Nás program je podporován bankou Fio, jejíž klienti dostávají cashback automaticky bez registrace. Současně ale probíhají jednání s několika dalšími bankami. Schvalovací procesy jsou v bankách dlouhé.


Že je trh věrnostními kartami nasycen, na tom se asi shodneme. Je váš program reakcí na tento stav? Koneckonců zase je to o kartě, i když platební. Navíc cashback vašich partnerských obchodníků se pohybuje na dvou procentech, což není zrovna štědrý bonus. V čem jste a chcete být jiní?

Reklama
ČEZ

Jsme si jisti tím, že lidé nechtějí do svých peněženek další a další karty. Naštěstí již některé obchody přistupují k praxi, kdy stačí uvést při platbě jméno. Mám za to, že náš program příjemným způsobem spojuje běžné užívání platební karty s cashbackem u vybraných obchodníků, a čím jsme specifičtí, je bonus v podobě splněných přání. Přání, která jsou k nezaplacení, čili „priceless“. Tuto linii si v komunikaci MasterCard již držíme delší dobu. Registrovaní zákazníci mohou na webu uvést svá přání, my pak každý měsíc splníme jedno malé a jednou za kvartál jedno větší přání, a to v ČR i SR. Navíc začínáme vždy s vybraným obchodem spolupracovat na třítýdenních targetovaných kampaních, v nichž nabízíme jedno „překvapení“ v naší režii, např. voucher v nějaké hodnotě apod. Snažíme se, aby zákazníci neměli pocit, že jim něco vnucujeme. V minulosti mělo přání v naší režii podobu dvou lístků na zápas UEFA v Berlíně, nyní je to třeba cesta podle vlastních představ v hodnotě 100 tisíc korun s CK Exim Tours (v ČR). A pokud jde o ta procenta: ta si obchodníci nastavují sami, oni jsou ti, kdo cashback vyplácí. Takže v případě potřeby ho samozřejmě mohou i navýšit. MasterCard poskytuje technické zázemí, balíček komunikačních aktivit a platí za splněná přání.


Podle jakého kritéria obchody oslovujete? Chybí mi v nabídce třeba prodejce potravin.

Na rozšíření portfolia partnerských obchodníků/značek pracujeme, v srpnu se připojí jeden významný hráč na trhu, jméno zatím nemohu uvádět.


Prozradíte alespoň segment?

Řekněme, že bez platby u této firmy byste se nikam nedostali… Při výběru obchodních značek vycházíme částečně z našeho průzkumu Master Index, jenž nám ukazuje, ve kterých obchodech lidé nejčastěji našimi kartami platí. K tomu chceme pokrýt spektrum každodenních potřeb zákazníků, např. víme, že 80 procent Čechů má domácího mazlíčka, proto Pet Center. Lékárny Benu, na Slovensku zas lékárny Schneider. Přistupujeme ke každému z trhů s respektem k jeho odlišnosti.


Podzim a zvlášť advent jsou pro obchodníky žně, bude i Priceless Specials na podzim více vidět?

Rozhodně, naše kampaň bude v říjnu a listopadu v televizi a on-linu ještě intenzivnější než první vlna v květnu, jež měla vytvářet hlavně brand awareness. Také jsme partnery „nákupních svátků“ Elle Shopping Fever v Česku a Marianne Days na Slovensku. Na tyto akce se bankovní domy hodně připravují a my s nimi. Máme ještě jednu linii komunikace týkající se inovací, čímž myslím globální platební službu MasterPass. Na českém trhu funguje od listopadu 2014, na Slovensku a v Rakousku je vše ve fázi příprav, timing jejich spuštění zatím není upřesněný.

Vaším ambasadorem je Leoš Mareš, je to stále osvědčená sázka na tvář, která funguje?

Máme s ním uzavřenou smlouvu na rok a nebráníme se jejímu prodloužení. Je znám dobře u nás i na Slovensku, kde se bude na podzim více v médiích objevovat. má inteligentní smysl pro humor, vystupuje přirozeně a sleduje trendy, stejně jako trendová chce být i MasterCard. Bude přítomen u předávání splněných přání, spolupracujeme s ním i na menších kampaních, přičemž i on sám přichází s vlastními nápady. Zkrátka jsme s ním velmi spokojeni a lidé na něj reagují pozitivně, chtějí být v jeho blízkosti.

Martina Piskorová, ředitelka marketingu, MasterCard

Martina Piskorová má dlouholeté zkušenosti z marketingu v několika rychloobrátkových a farmaceutických společnostech, kde se podílela na uvádění nových výrobků na trh a řídila mezinárodní projekty a týmy. K jejím předchozím působištím patří např. firmy Reckitt Benckiser či Novartis. Ve volném čase s nadšením běhá maratonské kilometry.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)