Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

NetMonitor už měří mobily i tablety

Měření české internetové návštěvnosti NetMonitor, provozované Sdružením pro internetový rozvoj, prošlo několika změnami.

Nejvýraznější z nich je prezentace multiplatformní návštěvnosti, díky které je možné červnové výsledky vidět už roztříděné v závislosti na tom, na jakém zařízení se návštěva odehrála. To nabízí nejen důležitou informaci pro provozovatele portálů, ale také zajímavý obraz toho, jak dnes vypadá využívání internetu na mobilních zařízeních.

Vaření a zábava

Bez ohledu na to, o jakou platformu se jedná, jsou nejnavštěvovanějšími portály Seznam.cz, iDnes.cz, Novinky.cz a Super.cz. Ke změnám v pořadí dochází až při nižších pozicích, které ukazují, že internet v mobilních zařízeních využívá většina uživatelů pro pobavení a jako praktického pomocníka při cestování či nakupování. Výlučně se na mobilních zařízeních do první pětadvacítky nejnavštěvovanějších měřených médií dostaly portály o vaření Vaření.cz a Recepty.cz, což lze vysvětlit jejich využíváním při vaření nebo nakupování surovin pro něj. U počítačů tak neuspěly.

Reklama

Mobilní zařízení jsou nejspíš zajímavá i pro portály televize Prima a deníku Blesk. Zatímco iPrima.cz je na stolních počítačích na šestnáctém místě v návštěvnosti, na tabletech je to už místo třinácté, a na mobilních telefonech dokonce šesté. Podobná situace je i u Blesk.cz, který je na počítačích dvanáctý, na tabletech devátý a na mobilních telefonech šestý.

Bez map a sčítání

Jedinou výjimkou jsou Mapy.cz, které dosahují na počítačích páté místo v návštěvnosti, v datech z mobilů a tabletů se však nevyskytují. Rozpor lze nejspíš vysvětlit existencí populární aplikace Mapy.cz, kterou měření nezaznamenává, jelikož díky ní uživatelé nemusí používat prohlížeč.

SPIR na svých stránkách také upozorňuje, že nelze sčítat počty reálných uživatelů mezi jednotlivými platformami. Zatím podle něj totiž není známá informace o jejich společném využívání jedním uživatelem.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)