Z iniciativy agentury Konektor Social odstartoval projekt mobilní aplikace a webové stránky Farma v kapse. Uživatelům by měla poskytnout přehled o českých farmářských producentech a prodejcích a prostřednictvím mapy lokálních zdrojů také možnost naplánovat si trasu po České republice se zastávkou u konkrétního farmáře a nákupem poptávaných potravin.
Navigace mezi farmáři a blog
„Nám samotným taková aplikace chyběla, tak jsme se rozhodli ji vytvořit. Podobné projekty realizujeme pro naše klienty, tento jsme si udělali sami pro sebe a pro všechny, kteří mají rádi domácí produkty,“ osvětluje důvody vzniku projektu Rostislav Starý, partner agentury Konektor Social. Farma v kapse v současné době mapuje přes tisíc prodejních míst s farmářskými produkty a více než 700 farmářů či drobných producentů vlastnících sad, včelařství či vinohrad. „Tato čísla nejsou konečná. Očekáváme, že počet kooperujících farmářů a prodejních míst ještě poroste,“ říká Rostislav Starý. Kromě funkce vyhledávající produkty či prodejce a farmy nechybí ani blog se sezonními tipy a dalším obsahem souvisejícím s potravinami domácího původu.
Vrata farmářů jsou otevřena
Vznik Farmy v kapse vítá Jiří Sedláček z Asociace farmářských tržišť České republiky. „Něco podobného, co by podpořilo samotné farmáře a dokázalo usnadnit cestu spotřebitelů k nim, na českém trhu doposud chybělo.“ Na otázku, zda jsou tuzemští farmáři připraveni na zvýšený počet návštěv přímo v místě „produkce“, Sedláček odpovídá: „Jsme přesvědčeni, že drtivá většina ano. Byli by ostatně proti sobě, kdyby svá ,vrata‘ neotevřeli novým zákazníkům. Aplikace může sloužit oběma směry: Jak na farmu, tak i na trh.“ Haně Machů zodpovědné za propagaci Ekologického vzdělávacího centra Veronica v moravském Hostětíně, se nápad s aplikací líbí, její efekt však záleží na tom, jak moc se aplikaci podaří zviditelnit.
K tomu má agentuře pomoci cílená marketingová kampaň zejména na sociálních sítích: „Navážeme spolupráci s food blogery, prostřednictvím sesterské agentury PR.Konektor projekt podpoříme PR aktivitami a díky spolupráci s farmářskými trhy, prodejnami Sklizeno, Náš grunt atp. budeme běžnou formou komunikovat projekt i v místě prodeje,“ uzavírá Rostislav Starý.
Aplikace je unikátní tím, že má ambice pokrýt celou Českou republiku, je dostupná pro systém iOS i Android. V sousedním Rakousku a Německu podobné aplikace spíše propagují farmáře z vybraných regionů, např. rakouská Gutes vom Bauernhof pokrývá šest z devíti spolkových zemí.