Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Co v reklamě opravdu funguje? Pejsci? Slevy? Sex?

Před 70 lety to řekl děda Ogilvy. V roce 2015 to říká misionář neuromarketingu Lindstrom: Lidé si nepamatují, co jste jim řekli. Vybaví si ale, jak se u toho cítili. A protože vím, jak všichni milujeme citáty, pár si jich vymyslím: „Jediná věc dokáže v reklamě vyvolat během chvíle emoce a vtáhnout nás do děje. Tohle dokáže jen hudba. Slova se snaží prodat produkt našemu rozumu. Hudba ho prodá našemu srdci. Jen hudba umí postavit most mezi značkou a spotřebitelem.“ Co umí hudba ve filmu? Stačí jen zaslechnout hudbu z filmu a hned se vám celý vybaví. Hříšný tanec. Titanic. Hodiny. Melancholia. Kde by byly tyhle filmy bez muziky? A mistrovsky to umí s hudbou Tarantino. Škoda že netočí reklamu. Co je s reklamní hudbou špatně? Když běží v televizi reklama, zavřu oči a jen poslouchám. Najednou slyšíte, že hudba se dětsky pitvoří v reklamě pro 40+. Nebo polopaticky popisuje obraz: zastaví se vždy, když se zastaví příběh, nemá šanci rozehrát jakoukoliv emoci. Anebo zvolíte pro reklamu hudbu, kterou máte nejradši, ale váš subjektivní vkus není pro spot to pravé. Jak najít pro reklamu správnou hudbu? Než vznikne televizní nebo on-line spot, virál nebo rádio, dost dlouho se věnuju výběru hudby. Nasazuju na obraz několik desítek skladeb. Hledám tu pravou. Mimochodem, skvělý pokus udělal s hudbou Volkswagen: SharksRescored.com. Výsledek se vyplatí. Například když jsem skládal hudbu k několika spotům pro Rajec, podařilo se i díky ní vytvořit nezaměnitelnou tvář značky. Spotřebitelé hudbu milovali a chtěli si ji stáhnout. Je dnešní svět jen pro oči? Všichni klikáme na Pinterest, Instagram, Tumblr. Ale už se vám někdy nad Pinterestem chtělo tancovat? Byli jste dojatí? Měli jste slzy v očích? A teď to nejdůležitější: hudba v on-linu. On-line videa netlačí čas. A tak se sem vejde klidně celá písnička. Například OK Go udělali skvělý klip pro Red Star Macalline. Najdete ho na YouTube. A nebo pro inspiraci koukněte i na spoty téhle kapely pro Chevrolet a Samsung.

 

Igor Paleta
creative music consultant a skladatel reklamní hudby
Adapter.es
Fallon Praha
([email protected])

 

Už se vám někdy nad Pinterestem chtělo tancovat?

Reklama
Know

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)