Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Aperol je první na LinkedInu

Letos v létě je hodně vidět reklama na drink Aperol Spritz a součástí kampaně je velmi netradičně experiment s profilem Aperolu na LinkedInu. Tato forma propagace však má svoji logiku.

„Hledali jsme způsob, jak v digitálu navázat na novou komunikaci Aperolu Naladí po práci a zasáhnout ekonomicky aktivní lidi z velkých měst s vyššími příjmy. Na kampaň včetně médií jsme přitom měli velmi omezený budget. LinkedIn nám nabízí vysokou afinitu cílové skupiny, navíc díky atraktivnímu obsahu můžeme dosáhnout zajímavého neplaceného zásahu, protože na LinkedInu se interakce uživatelů s obsahem zobrazují všem jejich connections,“ říká Veronika Hromadová, digital marketing manager distributora Rémy Cointreau.

Zatím má profil Aperolu Spritz na LinkedInu přes 100 „profesních“ propojení. „Těžko se nám stanovují KPIs, protože nejsou ani podobné case studies ze světa. Nad 500 propojení ale budeme považovat za úspěch, protože interakce uživatelů přinesou velký organický zásah přes jejich connections. Na druhou stranu tento zásah nemůžeme nijak změřit,“ vysvětluje Hromadová.

Reklama
ČEZ

Risk se vyplatil

Aperol už nejenže oslovil lidi z cílové skupiny, ale 20 % lidí dokonce naopak o spojení samo aktivně požádalo, což se dá považovat za úspěch. Inzerovat na síti, kterou lidé využívají především k profesním účelům, je totiž i lehký risk. Hravý tematický obsah jako pracovní memes ale funguje. „Ve srovnání s Facebookem i Instagramem mají naše první příspěvky na LinkedInu vyšší engagement rate. Profil hodláme dále propagovat a jsme zvědaví, jak se nám bude dařit s LinkedIn ads, které jsou pro nás i naši agenturu TL 5 Digital naprostým polem neoraným,“ uzavírá Veronika Hromadová.

Frontální Aperol

Přítomnost Aperolu na LinkedInu je ale jen součástí širších reklamních aktivit. „Značka na českém trhu dynamicky roste, i proto jsme se spolu s jejím vlastníkem, společností Gruppo Campari, shodli, že je ten správný čas na významnější investici do nadlinkových médií,“ říká brand managerka Eva Zákalová.

Značka na konci června spustila projekt Porto Aperol, když na Náplavce – momentálně nejmódnější pražské „promenádě“ – zprovoznila brandovanou loď s barem. Slibuje si od toho oslovení až půl milionu lidí.

Brand, který před třemi lety jako první pozval ve Žlutých lázních veřejnost do svého vlastního letního kina – kterýžto koncept realizuje letos už třetím rokem – v květnu spustil i svou první televizní kampaň na tuzemském trhu. Adaptace globálního spotu s ústředním sloganem Naladí po práci běží na FTV Prima, na TV Barrandov nebo na Óčku.

Aperol se na českém trhu úspěšně etabluje v době, kdy obecně rostou italské aperitivy, jako jsou Cinzano nebo Campari. Prodeje samotného Aperolu v prvních čtyřech měsících letošního roku stouply meziročně o 114 procent.


Pozor, takhle Aperol nevypadá na LinkedInu, takhle z něj dělají střik v Porto Aperol na pražské Náplavce.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)