V investicích do reklamního prostoru napříč mediatypy došlo k mírnému nárůstu. To ukazuje meziroční srovnání dat z monitoringu reklamních investic společnosti Nielsen Admosphere, podle kterého došlo k pozitivní změně o 2,7 procenta. Tento nárůst lze připsat zejména nárůstu investic do reklamy v televizi, který meziročně činil 9,2 procenta.
Rádio a outdoorová reklama vykazovaly v meziročním srovnání prvního pololetí roku 2014 a 2015 spíš stabilní trend. K poklesu došlo v tisku, i když je podle Tomáše Hynčici z Admosphere tento pokles menší, než s jakým se print potýkal v poslední době.
Výraznější pokles data ukazují u internetové reklamy. Admosphere však upozorňuje, že se jedná jenom o data za display reklamu ze stránek monitorovaných projektem AdMonitoring.
Táhne kosmetika a nápoje
K velmi malým změnám došlo v porovnání s loňským rokem v žebříčku největších zadavatelů inzerce v médiích. Na první příčce se i přesto, že podle ceníkových cen jeho investice poklesly, udržel Unilever ČR, následován společností L’Oréal.
K jedinému opravdu výraznému meziročnímu nárůstu investic do reklamy došlo v případě Penny Marketu a Alzy.cz.
Pokud se podíváme na data o největších inzertních zadavatelích jenom z letošního května, je na prvním místě opět Unilever, následován Plzeňským Prazdrojem a Karlovarskými minerálními vodami. Karlovarské minerálky přitom v porovnání s loňským květnem své investice do reklamy zdvojnásobily.
T