Reklama
Megaboard

Reklama v médiích mírně vzrostla

V investicích do reklamního prostoru napříč mediatypy došlo k mírnému nárůstu. To ukazuje meziroční srovnání dat z monitoringu reklamních investic společnosti Nielsen Admosphere, podle kterého došlo k pozitivní změně o 2,7 procenta. Tento nárůst lze připsat zejména nárůstu investic do reklamy v televizi, který meziročně činil 9,2 procenta.

Rádio a outdoorová reklama vykazovaly v meziročním srovnání prvního pololetí roku 2014 a 2015 spíš stabilní trend. K poklesu došlo v tisku, i když je podle Tomáše Hynčici z Admosphere tento pokles menší, než s jakým se print potýkal v poslední době.

Výraznější pokles data ukazují u internetové reklamy. Admosphere však upozorňuje, že se jedná jenom o data za display reklamu ze stránek monitorovaných projektem AdMonitoring.

Táhne kosmetika a nápoje

K velmi malým změnám došlo v porovnání s loňským rokem v žebříčku největších zadavatelů inzerce v médiích. Na první příčce se i přesto, že podle ceníkových cen jeho investice poklesly, udržel Unilever ČR, následován společností L’Oréal.

K jedinému opravdu výraznému meziročnímu nárůstu investic do reklamy došlo v případě Penny MarketuAlzy.cz.

Pokud se podíváme na data o největších inzertních zadavatelích jenom z letošního května, je na prvním místě opět Unilever, následován Plzeňským PrazdrojemKarlovarskými minerálními vodami. Karlovarské minerálky přitom v porovnání s loňským květnem své investice do reklamy zdvojnásobily.

 

 

 

T

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále