Soukromý mobil má 97 % internetové populace, víc mladší generace. Služebním přístrojem disponuje 22 %, spíš muži, lidé ve středním věku a s vyšším vzděláním.
Při výběru nového mobilu se nejčastěji řídíme informacemi od přátel a blízkých (65 %), porovnáním na srovnávačích (61 %) nebo informacemi na stránkách specializovaných na mobilní telefony (58 %). Muži a mladší generace by informace spíš vyhledávali na internetu, ženy by se spíš poptaly u přátel a známých. Největší roli při výběru mobilu hrají technické parametry telefonu.
Mezi třemi nedůležitějšími faktory je uvedlo 79 % internetové populace. Následuje značka telefonu (54 %), recenze (52 %), zkušenosti přátel a blízkých (46 %), design (38 %) a další. Pokud se ptáme na značky eventuálně nového mobilu, nejvíc se uvažuje o značce Samsung (42 %). Následují značky Nokia/Microsoft (31 %), Sony Ericsson (14 %), Apple (10 %), LG (10 %), Huawei (10 %) a další. U mladých jsou oblíbenější značky Samsung, Sony Ericsson, Apple nebo HTC. Starší generace by naopak nejvíc uvažovala o značce Nokia/Microsoft.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.