Při výběru mobilu dáme nejvíc na technické parametry

Soukromý mobil má 97 % internetové populace, víc mladší generace. Služebním přístrojem disponuje 22 %, spíš muži, lidé ve středním věku a s vyšším vzděláním.

Při výběru nového mobilu se nejčastěji řídíme informacemi od přátel a blízkých (65 %), porovnáním na srovnávačích (61 %) nebo informacemi na stránkách specializovaných na mobilní telefony (58 %). Muži a mladší generace by informace spíš vyhledávali na internetu, ženy by se spíš poptaly u přátel a známých. Největší roli při výběru mobilu hrají technické parametry telefonu.

Mezi třemi nedůležitějšími faktory je uvedlo 79 % internetové populace. Následuje značka telefonu (54 %), recenze (52 %), zkušenosti přátel a blízkých (46 %), design (38 %) a další. Pokud se ptáme na značky eventuálně nového mobilu, nejvíc se uvažuje o značce Samsung (42 %). Následují značky Nokia/Microsoft (31 %), Sony Ericsson (14 %), Apple (10 %), LG (10 %), Huawei (10 %) a další. U mladých jsou oblíbenější značky Samsung, Sony Ericsson, Apple nebo HTC. Starší generace by naopak nejvíc uvažovala o značce Nokia/Microsoft.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard