„Obsah je král“ napsal už v roce 1996 Bill Gates a na jeho tvrzení se dnes shodnou všichni od novinářů až po marketéry. Zejména pro ty druhé je obsah marketingovým nástrojem, o kterém se mluví čím dál víc.
Druhý ročník konference Content First, kterou pořádá společnost Internet Info, potvrdil, že content marketing je trendem, řada marketérů však zápasí s otázkami, jak přesně jej dělat.
Rychlý výzkum mezi více než stovkou návštěvníků přímo v sále, provedený výzkumnou agenturou Ipsos odhalil, že jenom třetina respondentů s obsahovým marketingem pracuje a má pro něj jasnou strategii.
Polovina respondentů přiznala, že s content marketingem sice pracuje, žádnou strategii pro něj však nemá. Téměř polovina zároveň řekla, že výsledky obsahového marketingu nijak nevyhodnocuje.
Množství otázek, které s tímto tématem souvisí, bylo podle Renaty Fiedlerové, marketingové ředitelky Internet Info, i podnětem pro konání konference: „Před dvěma lety jsme dělali konferenci Firmy v sociálních sítích a účastníci nám dali najevo, že téma content marketingu by je zajímalo víc,“ vysvětluje.
Od testování k měření
S cílem poodhalit tajemství vytváření dobrého obsahu a představit nejnovější trendy na konferenci, vystoupilo patnáct řečníků.
Zájem vyvolal třeba Juraj Šlesar z internetového knihkupectví Martinus, který představil svou práci s newslettery. Ty od Martinusu mívají i padesátiprocentní open rate. Klíč je podle Šlesara v neustálém A/B testování několika variant a nabídce toho, co uživatelé nemohou najít jinde. V případě knihkupectví to byla například speciální pátrací soutěž jenom pro odběratele newsletterů.
A zatímco úspěšnost newsletteru lze změřit celkem jednoznačně, ukrývá content marketing řadu nástrojů, jako třeba firemní blogy, jejichž dosah se měří obtížněji. Otázkám měření a vyhodnocování obsahového marketingu se věnoval Zděněk Hejnák z Dobrého webu a zdá se, že právě měření bude v nejbližší době zřejmě jednou z klíčových otázek práce s kvalitním obsahem v marketingu.
Juraj Šlesar z internetového knihkupectví Martinus se léta zabývá newslettery. E-mailům dnes firma vděčí za 30 procent svého obratu.