Obsah je král. Ale co s ním?

„Obsah je král“ napsal už v roce 1996 Bill Gates a na jeho tvrzení se dnes shodnou všichni od novinářů až po marketéry. Zejména pro ty druhé je obsah marketingovým nástrojem, o kterém se mluví čím dál víc.

Druhý ročník konference Content First, kterou pořádá společnost Internet Info, potvrdil, že content marketing je trendem, řada marketérů však zápasí s otázkami, jak přesně jej dělat.

Rychlý výzkum mezi více než stovkou návštěvníků přímo v sále, provedený výzkumnou agenturou Ipsos odhalil, že jenom třetina respondentů s obsahovým marketingem pracuje a má pro něj jasnou strategii.

Polovina respondentů přiznala, že s content marketingem sice pracuje, žádnou strategii pro něj však nemá. Téměř polovina zároveň řekla, že výsledky obsahového marketingu nijak nevyhodnocuje.

Množství otázek, které s tímto tématem souvisí, bylo podle Renaty Fiedlerové, marketingové ředitelky Internet Info, i podnětem pro konání konference: „Před dvěma lety jsme dělali konferenci Firmy v sociálních sítích a účastníci nám dali najevo, že téma content marketingu by je zajímalo víc,“ vysvětluje.

Od testování k měření

S cílem poodhalit tajemství vytváření dobrého obsahu a představit nejnovější trendy na konferenci, vystoupilo patnáct řečníků.

Zájem vyvolal třeba Juraj Šlesar z internetového knihkupectví Martinus, který představil svou práci s newslettery. Ty od Martinusu mívají i padesátiprocentní open rate. Klíč je podle Šlesara v neustálém A/B testování několika variant a nabídce toho, co uživatelé nemohou najít jinde. V případě knihkupectví to byla například speciální pátrací soutěž jenom pro odběratele newsletterů.

A zatímco úspěšnost newsletteru lze změřit celkem jednoznačně, ukrývá content marketing řadu nástrojů, jako třeba firemní blogy, jejichž dosah se měří obtížněji. Otázkám měření a vyhodnocování obsahového marketingu se věnoval Zděněk HejnákDobrého webu a zdá se, že právě měření bude v nejbližší době zřejmě jednou z klíčových otázek práce s kvalitním obsahem v marketingu.


Juraj Šlesar z internetového knihkupectví Martinus se léta zabývá newslettery. E-mailům dnes firma vděčí za 30 procent svého obratu.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Chatbot
Sluha
Odpovědnost

MAM Exkluzivně v časopise

Alex Dalman a Peter Gasston
Joah Santos
Digimedia 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Svijany Shine_nový web-otvírák - 2025-05-26T153410
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Svijany Shine_nový web-otvírák - 2025-05-26T153410