Přibližně dvě třetiny internetové populace (67 %) mají vlastní zahradu nebo mají možnost zahradu využívat jako vlastní. Zahradnické potřeby (jako jsou sazeničky, květiny, či zemina) pak nakupují o něco častěji přímo v zahradnictví (24 %) než ve velkých hobby marketech (18 %). Oba hlavní zdroje potřeb pro zahradničení pak využívá 17 %. Pokud se podíváme, jak vlastníci své zahradní plochy využívají, zjistíme, že celkově (ve 40 %) preferují rozmanitost (tedy obsahují jak trávník a okrasné plochy, tak i záhony s ovocem a zeleninou). Převládající trávník pouze s okrasnými plochami květin a keřů najdeme na 31 % českých zahrad, pouze trávník na 14 % zahrad, a pouze záhonky na 12 % zahrad. Zatímco ženy popisují své zahrady častěji (48 %) jako rozmanité (trávník, okrasné plochy i záhony s ovocem a zeleninou), podle mužů najdeme na jejich zahradách sice trávník a okrasné plochy (53 %), ale po záhoncích bychom se koukali marně (anebo muži záhonky přehlížejí?) Plodinou, bez které se neobejdeme, jsou rajčata. Ta by scházela 29 % vlastníkům zahrad.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.