Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Když film case dělá medaile

Celkem 28 cen rozdala minulý týden Aktivační sekce agentur v AKA 11 agenturám. „Měli jsme možnost hodnotit práce rozdílné úrovně. V několika případech jsme narazili na to, že agentury přihlásily své práce do špatné kategorie. Pak nemůžou po porotě chtít, aby je přesouvala do té vhodnější. Kampaň Mýma očima mě, stejně jako většinu poroty nadchla, ocenili jsme výjimečné využití digitálních médií pro sdílení emotivního zážitku. Projekt Ježkovy oči od ING Bank zas ukázal, jak důležitá je kontinuita v komunikaci značky. A Lybar Promiss? Nad ním vedla porota asi nejdelší diskusi…“ komentuje úroveň hodnocených kampaní předseda poroty Graeme Murray. „Packvertising“ v případě redesignu obalů laku na vlasy nakonec zafungoval, i když část poroty namítala, že chybí jakýkoliv komunikační prvek. „Agentura a klient (Obra, klient ročníku) v tomto případě použili – naprosto skvěle – vlastní médium: obal produktu. Namísto investic do umístění na regálech a poutačů na nich, případně jiných in-store aktivit se s odvahou pustili do redesignu,“ argumentuje Tomáš Nádr brand digital director Havasu.

Co zbylo z původního Directu?

O postavení ČD&P mezi dalšími soutěžemi, důrazu na využití digitálních médií a skutečnosti, že nejvíce cen opět posbíraly nízkorozpočtové kampaně, se pak samozřejmě diskutovalo na závěrečném rautu. Soutěž se podle Murraye i Nádra snaží udržet kombinaci důležitosti strategie, výsledků i kreativity kampaně. Nesnaží se však o totéž Effie? „Všechno je to dnes o digitálu,“ míní Richard StiebitzWundermanu a poukazuje na fakt, že původní přímé formy oslovení zákazníků, ať již v B2B či B2C, si dnes už více představujeme pod vzkazy na sítích než v kreativně pojaté zásilce. To je však podle Stiebitze asi nezvratný trend, více mu na soutěži vadí fakt, že se letos na výsledcích často spolupodílel fakt, jak kreativně byl zpracovaný case film. „Přitom agentury do nich investují nemalé částky, minimálně 50 tisíc to bude,“ odhaduje kreativec z Wundermanu. A ne každá agentura si chce či může takovou investici dovolit, zvláště když se hlásí do více soutěží. Ale to je u reklamních soutěží už ohraná písnička.


Brit Graeme Murray žijící v ČR poděkoval za skvělou práci porotě i své manželce, která mu díky překladům do češtiny umožňuje vhled do českého smyslu pro humor i uvažování.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)