Německý řetězec pro kutily Hornbach postavil společně s berlínskou agenturou Heimat na hlavu veškerá pravidla, podle kterých se doposud dělala reklama v DIY segmentu. Jeho veselým džinglem zakončené reklamy mají vtip, emoce – včetně heroismu – i moment překvapení.
A ve vrcholných okamžicích – jako je na festivalech oceňovaný spot The Goth Girl – se chtějí dokonce i vyjadřovat ke společenským tématům.
„Musíte rozumět svému klientovi, jeho zákazníkům a mít cit pro vhodný okamžik. Hornbach je největší DYI řetězec v Německu, který je vždycky nejdál za městem. Takže když chcete udělat něco skutečně pořádného, musíte se pořádně nadechnout a rozmáchnout. A musíte jet právě do Hornbachu. Proto je to tak heroické. A aktuální spot Goth Girl, to je komunikace značky, která má cit pro správný okamžik a ví, že šikana je současné celospolečenské téma,“ řekl M&M kreativní ředitel Heimatu Myles Lord, který za tento spot nedávno převzal dvě ocenění na pražském mezinárodním festivalu reklamy PIAF.
Podaří se Hornbachu na tento úspěch navázat se spoty se zmateně pobíhajícím vidlákem Olim?
Ukázat naši přidanou hodnotu
Hornbach totiž i v Česku spustil novou marketingovou kampaň s názvem Oli objevuje. Jejím cílem je „ukázat kutilům i profesionálním stavitelům, jaká je přidaná hodnota projektových marketů Hornbach“.
Koncept nové kampaně, jež „má svým laděním a provedením oslovit zejména mladší skupinu kutilů“, opět vznikl v berlínském Heimatu. Kampaň, která zahrnuje deset 10vteřinových spotů, je v ČR nasazena od 8. června. Čtyři hlavní spoty běží na TV Nova, Prima Cool/Zoom a České televizi a jsou umístěny na webech s vysokou návštěvností, ze kterých jsou uživatelé přesměrováni na microsite Hornbachu obsahující všech 10 spotů v animované prohlídce.
Televizní a on-line propagaci dále doprovází outdoorová reklama spolu s komunikací v místě prodeje a na sociálních sítích projektového marketu Hornbach.
Webová microsite pochází z dílny Webguerillas o lokalizaci v České republice a na Slovensku se postaralo místní marketingové oddělení Hornbachu.
Podle informací M&M byl ovšem i český dabing jednotlivých spotíků realizován v německém Heimatu. Jak si znělo zadání? Sežeňte nám německého Čecha, který umí dělat vyjukaného vesničana?
Svérázný Oli (nahoře) je novým hrdinou spotů agentury Heimat, která za svou práci pro Hornbach sklízí uznání i ceny. Naposledy na pražském festivalu PIAF.