Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Hledám nadšení a zvědavost. Zbytek se naučíte

Rumunský McCann prý našel ovčáka, vrazil mu do ruky mobil a řekl „sdílej svůj osamělý život“… Výsledkem je ovčák/celebrita, nadšený klient a stříbro z festivalu z Cannes. A celé to vypadá to jako pěkná kašírka. Tak jak to bylo doopravdy?

„Naším úkolem bylo ukázat, že technologie a technologické výrobky lidem pomáhají překonávat bariéry, a zlepšují tak kvalitu jejich života,“ vysvětluje Catalin.

Catalin Dobre je na první pohled drobný a snědý a na pohled druhý relativně charismatický a trochu rtuťovitý.

Reklama
Know

Každopádně je to kreativní ředitel rumunské reklamní agentury McCann Bucharest, která loni sklidila uznání za kampaň Ovčák Ghita, ve které se jí podařilo na facebookový profil osamělého pasáka ovcí přitáhnout půl milionu followerů. To vše v duchu mantry „technologie sbližuje“. Samozřejmě od Vodafonu.

Ten život byl „upgraded“

Projekt Ovčák Ghita byl totiž součástí jeho širší kampaně, jejímž cílem bylo demonstrovat, jak mohou technologie měnit lidské životy. Žádný z reálných lidských příběhů, které v ní byly použity, však s rumunskou společností „nerezonoval“ tak, jako příběh osamělého, ale mladého a fešného ovčáka, jehož život se zcela změnil poté, co začal používat mobilní připojení.

„Vždycky byl velmi osamělý. V jádru je to však družný chlapík. Ukázali jsme mu základy sdílení na sociálních sítích a zbytek byl na něm. A on začal sdílet fotky svých ovcí, krajiny, ve které je pase, svých dětí a jídla, které si připravuje. Začali jsme z toho dělat dokument na Facebooku, ale pak se toho chytla televize a stal se z toho úplný fenomén. Lidi chtěli vědět, jak doopravdy žije, nebo jen jak nabíjí telefon. Dnes má půl milionu ‚přátel‘. Před jeho domem se táhla fronta, protože chtěli vědět, jak – a jestli vůbec doopravdy – žije“.

Nebyla to jen fikce

„Starosta Bukurešti ho pozval, aby si ve městě otevřel sýrárnu, a jedna televize za ním přijela až do hor jenom proto, aby živě komentoval nějaký prestižní fotbalový zápas,“ vysvětluje kreativní ředitel Catalin Dobre.

„Bude váš život díky technologiím skutečně lepší?“ ptáme se. „Ale jeho život byl ‚upgraded‘. A my jsme o tom natočili dokument. Mohli jsme si celý ten příběh vymyslet, ale to by byla fikce. My jsme zaznamenali realitu, o to je to lepší,“ tvrdí Catalin, který do Česka nedávno přijel přednášet na konferenci Marketing Management.

Klíč? Nadšení a zvědavost

Sám Dobre pracuje v reklamě jako textař už 11 let. Přitom je vystudovaný filozof. „Jasně že jako filozof bych se neuživil. To nezvládne nikdo. Ale já mám velké štěstí. Můžu trénovat svůj mozek. Kreativita je vzácné zboží, protože kreativní lidi dokážou věcem dodat přidanou hodnotu. Ostatní dělají jen to, co musí. Ale tvořiví lidé dělají nové věci. To se hodí, člověk pak může pracovat skoro všude. V televizi, umění, showbizu,“ říká sebevědomě, ale nezní to ani příliš nabubřele.

Nejdůležitější vlastností je prý pro kreativce zvědavost. „Entuziasmus a zvědavost, to je ono. Talent a tah na branku se dají vždycky nějak natrénovat. Ale s těmi prvními dvěma se musíte narodit, to se ve škole nenaučíte. Být zvědavý, zjistit si co nejvíc informací, a získáš vhled. Nejhorší nepřítel je nuda. Když je nuda, nic nezjistíš, nepřijdou žádné nápady,“ uzavírá Catalin Dobre, kreativní ředitel agentury McCann Bucharest.



Podařilo se nám ukázat, že technologie skutečně mění život k lepšímu,“ říká o rumunském projektu Ovčák Ghita jeho autor Catalin Dobre z agentury McCann Bucharest.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)