Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tisk klesá, ale mírně

Výsledky výzkumu odhadu čtenosti tisku Media projekt minulý týden do velké míry potvrdily zprávy, které se na trhu v Česku i globálně objevují už delší dobu – denní tisk čelí konkurenci rychlejšího internetového zpravodajství a jeho čtenost klesá.

Deníky čte podle odhadů výzkumu 65 % občanů starších 12 let. Ještě loni to přitom bylo 72 %. Pokles čtenosti zaznamenaly všechny deníky, s výjimkou deníku Sport a Lidových novin. Zejména LN se čtenost daří zvedat už třetí rok po sobě – na přelomu let 2012 a 2013 byla na úrovni 184 tisíc čtenářů, letos je to 210 tisíc.

Nutno dodat, že tištěným médiím jako takovým se nevede až tak špatně, jak by články o konci tisku mohly naznačovat. Na přelomu let 2013 a 2014 odhadoval Media projekt zásah tisku na téměř 8 200 000 Čechů, o rok později je toto číslo ještě stále těsně pod osmi miliony (z 93 % na 91 %).

Reklama
ČEZ

Velký podíl na těchto relativně stabilních číslech mají do značné míry časopisy a zejména týdeníky. Těm jako jediným meziročně čtenost neklesla a pohybuje se jak loni, tak i letos na úrovni 64 procent obyvatel. Celkově časopisy čte zhruba 84 % Čechů nad 12 let.

Skokan Glanc

Časopisy pochopitelně zahrnují širokou škálu titulů, z nichž nejlépe se vede lifestylovým titulům pro ženy. To je zároveň letos jediná kategorie, kde docházelo k vícerým významným růstům. Za skokana roku lze označit časopis Glanc, jemuž meziročně narůstala čtenost o více než 30 %. Původně čtrnáctideníku zřejmě pomohla změna periodicity na měsíčník, ke které došlo loni na podzim, a zaměření se na bonitnější čtenářky – Glancu se tak nejenom povedlo zvrátit propad, ale dokonce se dostat téměř na čísla čtenosti z doby před dvěma lety.

Radost jeho vydavatelství Astrosat však zřejmě udělaly i další tituly – Kondice zaznamenala nárůst čtenosti téměř o 30 procent, Gurmet o 25 %.

Pokud lze ze všech čísel uvedených na této a následující straně vůbec něco usoudit, tak zřejmě to, že tisk jako zdroj rychlých informací pokulhává, jako zdroji zábavy mu však žádná smrt tak rychle nehrozí.

null

null

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)